Maht: 32 tundi (16 tundi auditoorset, 16 tundi iseseisvat tööd)
Sihtrühm: Eesti Hariduse Infosüsteemi EHIS registreeritud käsitöö ja kodunduse, tehnoloogia ja kunsti õpetajad I - III kooliastmes
Kursuse eesmärk:
Toetada käsitöö ja kodunduse, tehnoloogia ning kunsti õpetajate professionaalset arengut. Anda teadmisi õpilaste psühholoogilistest vajadustest, motivatsioonitehnikatest ning toetada õpitud tehnikate rakendamist läbi praktiliste ülesannete ning enesereflektsiooni.
Koolitus arendab järgmisi kutsepädevusi kutsetasemetel 7 ja 8:
-Õppija toetamine
-Reflektsioon ja professionaalne enesearendamine
-Õpi- ja õpetamistegevuse kavandamine
-Õpetamine
Õpetaja ja vanemõpetaja kutset tase 7 ja meisterõpetaja kutset tase 8 läbivad pädevused, mille arendamist koolitus toetab:
-Õpetaja teab, kuidas saavutada vajadusel muutusi õppijate mõttemudelites; oskab pedagoogilisi teadmisi siduda ainealaste teadmistega õppimise tõhustamiseks; teab ja valib õppesisu õpetamisel sobiva keerukustaseme ja esitusviisi;
- Õpetaja toetab õpimotivatsiooni kujunemist läbi tähenduslike ja jõukohaste õpisituatsioonide loomise; eneseteostuse ja õppimisest tekkiva rahulolu soodustamise; märkab mittemotiveerivate situatsioonide teket õpiprotsessis ja leiab lahendusi nende kõrvaldamiseks individuaalsel või klassi/rühma tasandil;
- Õpetaja loob positiivse suhtluskeskkonna; juhib oma emotsioone ja käitumisviise vastavalt situatsioonile; analüüsib ja arendab oma suhtlemisoskust; annab konstruktiivset tagasisidet ja on sellele avatud
Kursuse toimumise kuupäevad ja ajakava:
24. august 2022 kell 10.00-17.00, ruum 304
26. september 2022 kell 10.00-17.00, ruum 304
Toimumiskoht: Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudis, aadressil Jakobi 5, Tartu
Koolituse teemad:
Ülevaade enesemääratlemise teooriast kui isiksuse ja motivatsiooniteooriast, mis uurib inimeste käitumist ja kolme psühholoogilist vajadust: autonoomsust, kompetentsust ja seotust
Õpetaja autonoomsust toetava ja kontrolliva käitumise võrdlemine
Ülevaade autonoomsuse toetamise kolmest viisist: organisatoorsest, protseduurilisest ja kognitiivsest
Ülevaade õpetaja käitumise mõjust õpilase motivatsioonile: väline, sisemine ja amotivatsioon
Õpetajate autonoomsust toetavate õpetamisstiilide seos igapäevatööga
Õpilaste autonoomia ja motivatsiooni toetamine distantsõppe olukorras
Praktilised ülesanded õppijate motiveerimiseks juhtumite lahendamise kaudu
Õpitud oskuste rakendamine igapäevatöös koolituspäevade vahelisel perioodil
Eneseanalüüs, kokkuvõte ja tagasiside
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- omab teadmisi enesemääratlemise teooriast;
- mõistab õpetaja kontrolliva käitumise negatiivset mõju õpilaste psühholoogilistele vajadustele ja motivatsioonile;
- oskab toetada oma käitumisega õpilaste psühholoogilisi vajadusi ja väärtustab selle mõju motivatsioonile;
- oskab valida õppija autonoomsust toetavat õpetamisstiili;
- oskab toetada õpilaste enesejuhtimist loovainetes.
Õppejõud-koolitajad: Irja Vaas, Piret Viirpalu, Keret Altpere
Väljund: Koolituse läbinud ja õppekava täitnud õppijad saavad Tartu Ülikooli täiendusõppe (digitaalse) tunnistuse.
Maksumus: Koolituse läbiviimist toetatakse Euroopa Liidu Sotsiaalfondist. Koolitus on sihtrühmas märgitud osalejale tasuta.
Koolituse katkestamisel on täiendusõppe pakkujal õigus nõuda leppetrahvi osaleja maksumuse ulatuses. Koolitusele registreerudes kinnitan, et osalen kursusel täismahus ja olen enda osaluse kooskõlastanud asutuse juhiga.
Autoriõigused koolituse ülesehitusele ja koolitusprogrammile kuuluvad Tartu Ülikoolile. Nende kasutamine Tartu Ülikooli kirjaliku loata on keelatud.
ESF meetme tegevuse "Tänapäevase õpikäsituse rakendamine ning kompetentsikeskuste arendamine Tallinna Ülikoolis ja Tartu Ülikoolis" alategevuse Õpetajate baaskoolitused ja baaskoolitustega seotud arendustegevused rahastusotsuste tingimuste alusel toimub koolitustele registreerumine täienduskoolituse infosüsteemis Juhan.