Probleemilahendusliku meetodi rakendamine koolieelses lasteasutuses

Maht: 40 tundi
Sihtrühm: koolieelsete lasteasutuste õpetajad

Koolituse eesmärk: täiendada lasteaiaõpetaja teadmisi laste sotsiaalse kompetentsuse arendamiseks ning oskusi probleemilahendusliku meetodi rakendamiseks.

Koolituse sisu:
Sotsiaalse kompetentsuse mõiste: sotsiaalse kompetentsuse arendamise vajalikkus ja uurimise ajalugu; sotsiaalse kompetentsuse komponendid.
Emotsioonid: nende väljendumine, väljendamine, ära tundmine endal ja teistel.
Lapse sotsiaalne kompetentsus: selle areng, hindamise ja arendamise võimalused koolieelses eas
Inimestevaheliste probleemide lahendamise oskused: probleemi mõiste, probleemile orienteerituse stiilid, probleemide lahendamise viisid, alternatiivsete lahenduste produtseerimine, järelduslik mõtlemine, teise perspektiivi võtmine, dialoogi meetodi kasutamine.

Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- teab laste sotsiaalse arengu aspekte ja tunneb ära lapsed, kes vajavad enam abi sotsiaalse pädevuse arendamisel
- on arendanud eneseanalüüsi oskusi probleemilahendusliku meetodi õpetamisel ning konfliktide lahendamisel.

Õppejõud-koolitajad: Päivi Kõiv ja Jana Saluoks

Väljund: Koolituse läbinud ja õppekava täitnud õppijad saavad Tartu Ülikooli tunnistuse.

Tartu Ülikool

Tehnoloogiaga rikastatud mängud 3-7-aastaste laste eesti keele õppe toetamiseks

Tartu Ülikool

Aktiivse ainetunni digiamps: erivajadusega lapse tunni rikastamine aktiivsete tegevustega

Tartu Ülikool

Micro degree "Use of technology in contemporary learning"