Nimi
|
Uurimisteemad
|
professor Evelyn Kiive
|
- Laste ja täiskasvanute aktiivsus- ja tähelepanuhäire sümptomaatika ja sekkumised
- Agressiivne ja impulsiivne käitumine
- Hariduslike erivajadustega laste toetamine kaasava hariduse kontekstis
|
professor Äli Leijen
|
- Õpetaja professionaalne areng
- Õpetaja teadmised
- Õpetaja agentsus (teacher agency)
- Tähenduslik õpetamine
- Õpetajate koostöö, õpikogukond
- Õpetajakoolituse visioon, õppeainete ja praktika sidusus
- Tuumpraktikad õpetajakoolituses
- Professionaalse identiteedi kujunemine
- Refleksiooni käsitused hariduses ja refleksiooniprotsesside toetamine
- Õpimotivatsioon ja sellega seostuvad tegurid
|
professor Margus Pedaste
|
- Digiseadmete, -keskkondade ja -sisu kasutamise efekt õpitulemustele vastavalt DigiEfekti projektile (vt https://digiefekt.ut.ee)
- Digipädevuse hindamisvahendite arendamine
- Loodusteadusliku pädevuse hindamisvahendite arendamine
|
professor Krista Uibu
|
- Õpetajate õpetamistegevused lasteaias ja algklassides
- Õpilase sõnavara ja tekstimõistmise oskus ning areng algklassides
- Emakeele ainedidaktika arendamine
- Õpivara (õpikute, tööraamatutute jt) analüüs ja valiku kriteeriumid, õpivara jõukohasus lasteaia ja algklasside õpilastele
- Pedagoogilised sekkumised lasteaias ja koolis
|
kaasprofessor Mari Karm
|
- Ülikoolis õppimine ja õpetamine
- Täiskasvanute õppimine ja õpetamine
- Õppemeetodite rakendamine (tegevusuuring)
|
kaasprofessor Kristi Kõiv
|
- Koolikiusamine ja teised sotsiaalpsühholoogilised probleemid koolis ja klassis
- Laste, noorukite, täiskasvanute antisotsiaalne käitumine
- Sekkumine ja ennetus õpilaste sotsiaalpedagoogiliste probleemide korral
- Täpsem teema kokkuleppel üliõpilastega
|
kaasprofessor Marika Padrik
|
- Kakskeelsete laste keeletestide komplekti normeerimine ja valideerimine (vene keele oskus tuleb kasuks, kuid ei ole eelduseks)
- Väldete taju eelkooliealistel lastel (koos Liis Themasiga)
- Keskkonna mõju keelelisele arengule (koos Liis Themasiga)
- Arengulise keelepuudega laste vaimne võimekus (koos Liis Themasiga)
|
kaasprofessor Katrin Saks |
- Õpioskused ja õpistrateegiad
- Keeleõpe ja keeleõppestrateegiad
- Eneseregulatsioon, enesereguleeritud õppimine
- Õpetajate arusaam ja teadmised õppija eneseregulatsioonist
- Autonoomne õppija
- Eesmärgistamise mõju õpiprotsessile ja tulemustele
- Enesehindamine
- Õpetajate kutsekindlus
|
kaasprofessor Merle Taimalu
|
- Enesetõhusus (õpetajad, õpilased, lapsevanemad)
- Motivatsioon, õpimotivatsioon
- Andekad/võimekad lapsed
- VEPA Käitumisoskuste Mäng
- Soostereotüübid ja sooteadlik pedagoogika
|
kaasprofessor Leo Aleksander Siiman
|
- Digitaalsete 3D-õppematerjalide mõju õppimisele ja ruumilise mõtlemise arengule
- Õpilaste uurimuslike oskuste arendamine loodusõpetuse tunnis
- Veebipõhiste uurimusliku õppe tegevuste väljaarendamine ja katsetamine
- Digitaalne mäng õppetöös
|
kaasprofessor Emanuele Bardone
(juhendamine ja töö kirjutamine inglise keeles)
|
- Responsible Research in the academia (i.e. emergence of responsibility and autonomy in doctoral students, issues in project-based academia, responsibility and scientific inquiry,...)
- Responsible Innovation in Education (i.e., the impact of mobile devices in school, collaborative approaches to educational technology design, ethical frameworks for educational technology)
- Philosophical issues in Education (i.e., the nature of educational science/research, the relevance of existentialism for education, the nature of emancipatory education, ...)
- Science education and philosophy of science (i.e., Inquiry-based learning and scientific inquiry, images of scientific inquiry in education,..)
|
Tea Ausin |
- Laste ja noorukite sotsiaalsed, emotsionaalsed ja käitumisraskused (mida teha raskuste ennetamiseks; kuidas sekkuda; kuidas sotsiaalseid oskusi õpetada?)
|
Ave Avalo
|
- Erinevate kunstitehnikate kasutamine visuaalsel eneseväljendamisel
- Kunstiõpetuse tõlgendamine, iseärasused ja võimalused
|
Piret Einpaul |
- Õpetaja heaolu (teema piiritlemine koostöös üliõpilasega)
- Sotsiaalsed ja emotsionaalsed oskused (teema piiritlemine koostöös üliõpilasega)
|
Diana Eller |
- Kutseõppe ja töökohapõhise õppe praktikakorraldus
- Õppekavaarendus kutseõppes
- Õppe kavandamine kutseõppes
- Digipedagoogika rakendamine kutseõppes
- Rahvusvaheline koostöö kutseõppes
- Õppijat toetav mentorlus kutseõppes
|
Külli Hiiemäe-Metsar |
- Ettevõtluspädevuse alapädevuste arendamine ja lõimimine I ja II kooliastmes
|
Pihel Hunt |
- Õpetaja professionaalne areng
- Tagasiside
- Õpetaja meedias
|
Pille Häidkind
|
- Koolieelne eripedagoogika: kuni 7-aastaste erivajadustega laste arengutaseme hindamine ja õpetamine
- Kaasav haridus lasteaias: eripedagoogi ja õpetaja rollid, meeskonnatöö
- Eripedagoogi kutse: üliõpilaste ettevalmistus ja vilistlaste vajadused, õppekavad
|
Kaire Jõgi |
- Loodusteemade õpetamine koolieelses eas
- Tervis ja heaolu koolieelses lasteasutuses
- Kliimateadlikkuse kujundamine lasteaias ja põhikooli esimeses astmes
|
Maria Jürimäe
|
- Kirjaoskuse areng ja seda toetav õppekeskkond
- Digivahendite (nt Jutupliiats) roll kirjaoskuse arengu toetamisel
- Kirjaoskuse arengu hindamine ja tagasisidestamine
- Õpetajate professionaalne areng õpiringides
|
Karmen Kalk |
- Refleksioon õpetajatöös
- Digivahendite kasutamine õppetöös
|
Lii Kaudne
|
- Sotsiaal-emotsionaalne õppimine
- Teadveloleku praktikad vaimse tervise kontekstis
|
Aigi Kikkas
|
- Õpilaste teadmised ja arusaamad loodusteaduslikest protsessidest/nähtustest
- Loodusteemade käsitlemine
|
Tiina Kivirand
|
- Kaasav haridus, selle erinevate aspektide rakendamine Eesti koolides
|
Triin Kivirähk-Koor
|
- Õpiraskused matemaatikas (millised raskused esinevad; miks raskused tekivad; kuidas raskusi uurida; kuidas õppijaid aidata? (meetodid; õppevahendid))
|
Tiia Krass
|
- Lastekirjanduse kasutamine õppetöös/õpitegevustes
- Ilukirjanduse kasutamine I ja II kooliastme võõrkeeleõppes
- Lugemisoskuse ja grammatilise pädevuse arendamine võõrkeeleõppes
|
Kristina Kutsar |
- Autismispektri häirega lapse toimetulek õppeasutuses
- Autismispektri häirega lapse õpetamine, arengu toetamine
- Autismispektri häire ja sotsiaalsed oskused
- Jutustamisoskuse kujundamine programmi Story Champs toel
- Koostöine õpetamine eripedagoogi ja teiste spetsialistide vahel
|
Kerli Kõiv |
- Enesejuhitud õppimine
- Koolist väljalangemise ennetus ja õppimisse tagasipöördumise tugi
- Mitteformaalõppe rakendamine ja arendamine
- Valdkondadevaheline koostöö õppija toetamisel
|
Lagle Lehes
|
- Häälehäirete hindamine ja teraapia (häälehäired lastel; häälehäired professionaalsetel häälekasutajatel)
- Neelamishäirete hindamine ja teraapia (neelamishäired neuroloogilistel patsientidel; neelamishäired lastel)
- Huule-suulaelõhega sündinud laste kõnepuuete hindamine ja teraapia
|
Heily Leola |
- Lõimitud õppetegevuste koostamine lasteaiale (täpsemad valdkonnad täpsustame ühiselt)
- Õppevara lasteaias ja esimeses kooliastmes (täpsema fookuse täpsustame ühiselt)
- Mäng koolieelses eas
|
Liina Lepp
|
- Alustava õpetaja ja koolijuhi professionaalne areng
- Video-toetatud koostöine õppimine
- Klassi haldamine (classroom management)
|
Karin Naruskov
|
- Küberkiusamine: küberkiusamise liigid ja vahendid
- Õpilaste/õpetajate arusaam küberkiusamisest
- Küberkiusamiseks kasutatavad keskkonnad jne
|
Pille Nelis
|
- Kaasav haridus koolieelse lasteasutuse kontestis
|
Mari Niitra
|
- Lastekirjandus - teemafookus omal valikul
- Lastekirjandus ja lapse kognitiivne areng
|
Kaja Pastarus |
- Kerge intellektipuudega (lihtsustatud õppe) õppijate õpetamine
- Eesti keele teemade õpetamine tuge vajavatele õppijatele
- Kirjaliku kõne (lugemine, kirjutamine) oskuste uurimine ja kujundamine tuge vajavatel õppijatel (sobib ka logopeediaüliõpilastele)
|
Leesi Peedumäe |
- Matemaatika õpetamine koolieelses eas
|
Kristi Pikk |
- Õpilaste agentsus
- Õpetajate hoiakud ja õpetamistegevused matemaatika kontekstis
|
Doris Kristina Raave |
- Digitehnoloogia kasutamine õppetöös
|
Meeli Rannastu-Avalos
|
- Uurimuslik õpe
- Koostöine õpe
- Haja-, paind-, hübriid- ja distantsõpe
- Nutikad tehnoloogiad
- Digitehnoloogia kasutamine
|
Liana Roos
|
- Varasemate õpingute ja töökogemuse arvestamine (VÕTA) üld-, kutse- ja kõrghariduses
- Kutse- ja täiskasvanuharidus (täpsem teema valik koostöös üliõpilasega)
|
Kristel Ruutmets
|
- Inglise keele õpetamine I ja II kooliastmes (täpsem teema valik üliõpilasega koostöös; nt sõnavara või keele osaoskuste õppimine ja õpetamine)
|
Evi Saluveer
|
- Kultuuriteemade käsitlemine I ja II (III) kooliastme inglise keele tunnis ning selle integreerimine keeleõppega
- Lõimitud aine- ja keeleõpe
- Kriitilise mõtlemise arendamine II-III kooliastme inglise keele tunnis
- Autentse materjali kasutamine võõrkeeleõppes
|
Esta Sikkal
|
- Muukeelne laps lasteaias / muukeelne õpilane koolis (täpsem teema valik koostöös üliõpilasega
- Eesti keele kui teise keele õpetamise või keelelise toetamise praktikad
|
Gerli Silm
|
- Testi täitmise motivatsioon
- Psühholoogilise heaoluga seotud teemad (stress, läbipõlemine, motivatsioon jm)
|
Maarja Sõrmus |
- Klassiõpetajate matemaatika ärevus (koos kaasjuhendajaga juhendatav teema)
- Storigami I ja/või II kooliastmes (koos kaasjuhendajaga juhendatav teema)
- Matemaatika õppimise motivatsioon
- Matemaatikapädevus
- Matemaatiline probleemilahendamine
- Arvutiprogrammide ja mängude kasutamine matemaatikatunnis
|
Eija Sõukand
|
- Intellektipuudega õpilaste õpetamise meetodid
- Erivajadustega väikelaps ja tema arendamise võimalused
- Eripedagoogi töö rehabilitatsioonis
|
Egle Säre
|
- Mõtlemisoksuste arendamine arutelu kaudu
- Arutelu meetod koolis
- Õpetaja pädevused arutelu juhtimisel
- Küsimused õppeprotsessis
|
Karmen Trasberg
|
- Võrdõiguslikkust väärtustav vaatepunkt - LGBT temaatika hariduses
- Eesti haridusmõtte kujunemine
- Mobiilsusaken õppekavades ja hariduse rahvusvahelistumine
- Õpetajate/õppijate õpirände kogemused
- Ajarännaku meetod ainete lõimimisel koolis
- Waldorfi pedagoogika seminari kujunemislugu Eestis (teema sobib paaristööks magistrantidele)
|
Irja Vaas
|
- Kunstivaldkonna didaktika rakendamine lasteaias
- Nüüdisaegsed ainedidaktika käsitlused sh õppematerjalid, õppevormid, tehnoloogiad
|
Merje Viigand
|
- Düsartriaga täiskasvanute kõne arusaadavuse hindamine
- Afaasia – keeleliste oskuste hindamine
- Afaasiaga isiku kommunikatsioon lähedasega – hindamine ja teraapia
|
Ilona Võik
|
- Esimese kooliastme õpetajate teadmised lasteaia õppetööst
- Lapsevanemate ootused lasteaiale seoses lugema õppimisega
- Lugude jutustamine lasteaia igapäevatöös
- Sõnavaratöö lasteaias ja esimeses kooliastmes
- Õpetajate hoiakud esimesest kooliastmest teise üleminekul
|
Anna Maria Ülviste |
- Lapse ja vanema suhtluskoostöö (täpsemalt jagatud tähelepanu) hindamine – mõõtvahendi piloteerimine (Andmete kogumine toimub Tartus)
- Laste kommunikatsioonioskuste arengudünaamika hindamisvahendi FOCUS© (Focus on the Outcomes of Communication Under Six) kohandamine Eestis (kasuks tuleb hea inglise keele oskus)
|