Lõputöö teemad ja juhendajad

Haridusteaduste instituudi juhendajate uurimisvaldkonnad

 

Nimi

Uurimisteemad

professor Evelyn Kiive

  • Laste ja täiskasvanute aktiivsus- ja tähelepanuhäire sümptomaatika ja sekkumised
  • Agressiivne ja impulsiivne käitumine
  • Hariduslike erivajadustega laste toetamine kaasava hariduse kontekstis

professor Äli Leijen

  • Õpetaja professionaalne areng
  • Õpetaja teadmised
  • Õpetaja agentsus (teacher agency)
  • Tähenduslik õpetamine
  • Õpetajate koostöö, õpikogukond
  • Õpetajakoolituse visioon, õppeainete ja praktika sidusus
  • Tuumpraktikad õpetajakoolituses
  • Professionaalse identiteedi kujunemine
  • Refleksiooni käsitused hariduses ja refleksiooniprotsesside toetamine
  • Õpimotivatsioon ja sellega seostuvad tegurid

professor Margus Pedaste

  • Digiseadmete, -keskkondade ja -sisu kasutamise efekt õpitulemustele vastavalt DigiEfekti projektile (vt https://digiefekt.ut.ee)
  • Digipädevuse hindamisvahendite arendamine
  • Loodusteadusliku pädevuse hindamisvahendite arendamine

professor Krista Uibu

  • Õpetajate õpetamistegevused lasteaias ja algklassides
  • Õpilase sõnavara ja tekstimõistmise oskus ning areng algklassides
  • Emakeele ainedidaktika arendamine
  • Õpivara (õpikute, tööraamatutute jt) analüüs ja valiku kriteeriumid, õpivara jõukohasus lasteaia ja algklasside õpilastele
  • Pedagoogilised sekkumised lasteaias ja koolis

emeriitprofessor Edgar Krull

  • Üldpädevuste (kompetentside) formuleerimise põhimõtted üldhariduskooli õppekavades
  • Õpetaja professionaalne areng ja kutsestandardid
  • Õpetajatöö hindamine
  • Erinevad pedagoogilise psühholoogia teemad (vt. E. Krull Pedagoogilise psühholoogia käsiraamat 2018)

emeriitprofessor Jaan Mikk

  • Eesti haridus PISA 2015 valguses
  • Paberkandjal õppematerjali koostamine ja katsetamine
  • Kuivõrd õpilased mõistavad elektroonseid ja paberkandjal õppematerjale?
  • Kiirlugemine ja selle efekiivsus

kaasprofessor Mari Karm

  • Ülikoolis õppimine ja õpetamine
  • Täiskasvanute õppimine ja õpetamine
  • Õppemeetodite rakendamine (tegevusuuring)

kaasprofessor Kristi Kõiv

  • Koolikiusamine ja teised sotsiaalpsühholoogilised probleemid koolis ja klassis
  • Laste, noorukite, täiskasvanute antisotsiaalne käitumine
  • Sekkumine ja ennetus õpilaste sotsiaalpedagoogiliste probleemide korral
  • Täpsem teema kokkuleppel üliõpilastega

kaasprofessor Mario Mäeots

  • Digipedagoogika rakendamine alushariduses
  • Digitaalsete võimaluste rakendamine loodusainete õpetamisel
  • Õpetamine ja õppimine avatud klassiruumis

kaasprofessor Marika Padrik

  • Keelepuue ja kakskeelsus: diagnostika
  • Väldete taju eelkooliealistel lastel (koostöös doktorant Liis Themasega)
  • Keskkonna mõju keelelisele arengule (koostöös doktorant Liis Themasega)
  • Arengulise keelepuudega laste vaimne võimekus (koostöös doktorant Liis Themasega) 
kaasprofessor Katrin Saks
  • Õpioskused ja õpistrateegiad
  • Keeleõpe ja keeleõppestrateegiad
  • Eneseregulatsioon, enesereguleeritud õppimine
  • Õpetajate arusaam ja teadmised õppija eneseregulatsioonist
  • Autonoomne õppija
  • Eesmärgistamise mõju õpiprotsessile ja tulemustele
  • Enesehindamine
  • Õpetajate kutsekindlus

kaasprofessor Merle Taimalu

 

 

  • Koolijuhtide ja koolipidajate hoiakud andekate arendamise suhtes (sobib nt magistrantidele paaristööks, aga võib teha ka kaks eraldi tööd)
  • Koolieelsete lasteasutuste juhtide ja -pidajate hoiakud andekate arendamise suhtes (sobib nt paaristööks, aga võib teha ka kaks eraldi tööd)
  • Õpetajate kindlustunne andekatega töötamisel (teadmised, oskused, ettevalmistus jms) 
  • Koolid, kus tegeletakse ja on leitud ressursse andekatega tööks (kuidas nad leiavad, kes neid aitab, kas on rohkem personali jne)
  • Olümpiaadide jm võistluste/konkursside teema: õpetajate ja koolijuhtide suhtumine, hoiakud jne  
  • Olümpiaadide jm konkursside teema: valikukriteeriumid ja eeltöö osalejatega
  • Üliõpilane võib ka ise ettepanekuid teha sellest valdkonnast
  • Motivatsiooniga seotud teemad (konkreetsema teema täpsustame koostöös)

kaasprofessor Leo Aleksander Siiman

  • Digitaalsete 3D-õppematerjalide mõju õppimisele ja ruumilise mõtlemise arengule
  • Õpilaste uurimuslike oskuste arendamine loodusõpetuse tunnis
  • Veebipõhiste uurimusliku õppe tegevuste väljaarendamine ja katsetamine
  • Digitaalne mäng õppetöös

kaasprofessor Emanuele Bardone

(juhendamine ja töö kirjutamine inglise keeles)

  • Responsible Research in the academia (i.e. emergence of responsibility and autonomy in doctoral students, issues in project-based academia, responsibility and scientific inquiry,...)
  • Responsible Innovation in Education (i.e., the impact of mobile devices in school, collaborative approaches to educational technology design, ethical frameworks for educational technology)
  • Philosophical issues in Education (i.e., the nature of educational science/research, the relevance of existentialism for education, the nature of emancipatory education, ...)
  • Science education and philosophy of science (i.e., Inquiry-based learning and scientific inquiry, images of scientific inquiry in education,..)

Ave Avalo

  • Erinevate kunstitehnikate kasutamine visuaalsel eneseväljendamisel
  • Kunstiõpetuse tõlgendamine, iseärasused ja võimalused
Piret Einpaul
  • Õpetaja heaolu (teema piiritlemine koostöös üliõpilasega)
  • Sotsiaalsed ja emotsionaalsed oskused (teema piiritlemine koostöös üliõpilasega)
Diana Eller
  • Kutseõppe ja töökohapõhise õppe praktikakorraldus
  • Õppekavaarendus kutseõppes
  • Õppe kavandamine kutseõppes
  • Digipedagoogika rakendamine kutseõppes
  • Rahvusvaheline koostöö kutseõppes
  • Õppijat toetav mentorlus kutseõppes
Külli Hiiemäe-Metsar
  • Ettevõtluspädevuse alapädevuste arendamine ja lõimimine I ja II kooliastmes
Pihel Hunt
  • Õpetaja professionaalne areng
  • Tagasiside
  • Õpetaja meedias

Pille Häidkind

  • Koolieelne eripedagoogika: kuni 7-aastaste erivajadustega laste arengutaseme hindamine ja õpetamine
  • Kaasav haridus lasteaias: eripedagoogi ja õpetaja rollid, meeskonnatöö
  • Eripedagoogi kutse: üliõpilaste ettevalmistus ja vilistlaste vajadused, õppekavad
Kaire Jõgi
  • Loodusteemade õpetamine koolieelses eas
  • Tervis ja heaolu koolieelses lasteasutuses
  • Kliimateadlikkuse kujundamine lasteaias ja põhikooli esimeses astmes
Sandra Järv
  • Kultuuritundlik õpetamine
  • Mitmekultuuriline klassiruum
  • Pikaajalise õpirände mõju
  • Õppimise eestvedamine

Maria Jürimäe

  • Kirjaoskuse areng ja seda toetav õppekeskkond
  • Digivahendite (nt Jutupliiats) roll kirjaoskuse arengu toetamisel
  • Kirjaoskuse arengu hindamine ja tagasisidestamine
  • Õpetajate professionaalne areng õpiringides
Karmen Kalk 
  • Refleksioon õpetajatöös
  • Digivahendite kasutamine õppetöös

Lii Kaudne

  • Sotsiaal-emotsionaalne õppimine
  • Teadveloleku praktikad vaimse tervise kontekstis

Aigi Kikkas

  • Õpilaste teadmised ja arusaamad loodusteaduslikest protsessidest/nähtustest
  • Loodusteemade käsitlemine

Tiina Kivirand

  • Kaasav haridus, selle erinevate aspektide rakendamine Eesti koolides

Triin Kivirähk

  • Õpiraskused matemaatikas, nende ületamine

Ingrid Koni

  • Ülikoolis õppimine ja õpingutega kohanemine
  • Õpetaja professionaalne areng

Tiia Krass

  • Lastekirjanduse kasutamine õppetöös/õpitegevustes
  • Ilukirjanduse kasutamine I ja II kooliastme võõrkeeleõppes
  • Lugemisoskuse ja grammatilise pädevuse arendamine võõrkeeleõppes
Kristina Kutsar
  • Autismispektri häirega lapse toimetulek õppeasutuses
  • Autismispektri häirega lapse õpetamine, arengu toetamine
  • Autismispektri häire ja sotsiaalsed oskused
  • Jutustamisoskuse kujundamine programmi Story Champs toel
  • Koostöine õpetamine eripedagoogi ja teiste spetsialistide vahel
Kerli Kõiv
  • Enesejuhitud õppimine
  • Koolist väljalangemise ennetus ja õppimisse tagasipöördumise tugi
  • Mitteformaalõppe rakendamine ja arendamine 
  • Valdkondadevaheline koostöö õppija toetamisel

Lagle Lehes

 

  • Huule- ja/või suulaelõhega sündinud laste kõnelised ja keelelised oskused ning elukvaliteet;
  • Häälehäirete diagnostika ja ravi
Heily Leola
  • Lõimitud õppetegevuste koostamine lasteaiale (täpsemad valdkonnad täpsustame ühiselt)
  • Õppevara lasteaias ja esimeses kooliastmes (täpsema fookuse täpsustame ühiselt)

Liina Lepp

  • Alustava õpetaja ja koolijuhi professionaalne areng
  • Video-toetatud koostöine õppimine
  • Klassi haldamine (classroom management)

Karin Naruskov

  • Küberkiusamine: küberkiusamise liigid ja vahendid
  • Õpilaste/õpetajate arusaam küberkiusamisest
  • Küberkiusamiseks kasutatavad keskkonnad jne

Pille Nelis

  • Kaasav haridus koolieelse lasteasutuse kontestis

Mari Niitra

  • Lastekirjandus - teemafookus omal valikul
  • Lastekirjandus ja lapse kognitiivne areng
Leesi Peedumäe
  • Matemaatika õpetamine koolieelses eas
Kristi Pikk
  • Õpilaste agentsus
  • Õpetajate hoiakud ja õpetamistegevused matemaatika kontekstis
Doris Kristina Raave
  • Digipedagoogika
  • Hariduspsühholoogia

Meeli Rannastu-Avalos

  • Uurimuslik õpe
  • Koostöine õpe
  • Haja-, paind-, hübriid- ja distantsõpe
  • Nutikad tehnoloogiad
  • Digitehnoloogia kasutamine

Liana Roos

  • Varasemate õpingute ja töökogemuse arvestamine (VÕTA) üld-, kutse- ja kõrghariduses
  • Kutse- ja täiskasvanuharidus (täpsem teema valik koostöös üliõpilasega)

Kristel Ruutmets

  • Inglise keele õpetamine I ja II kooliastmes (täpsem teema valik üliõpilasega koostöös; nt sõnavara või keele osaoskuste õppimine ja õpetamine)

Evi Saluveer

  • Kultuuriteemade käsitlemine I ja II (III) kooliastme inglise keele tunnis ning selle integreerimine keeleõppega
  • Lõimitud aine- ja keeleõpe
  • Kriitilise mõtlemise arendamine II-III kooliastme inglise keele tunnis
  • Autentse materjali kasutamine võõrkeeleõppes

Esta Sikkal

  • Muukeelne laps lasteaias / muukeelne õpilane koolis (täpsem teema valik koostöös üliõpilasega
  • Eesti keele kui teise keele õpetamise või keelelise toetamise praktikad

Gerli Silm

  • Õpetajate valmisolek uurimusliku õppe kasutamiseks
  • Testi täitmise motivatsioon
Maarja Sõrmus
  • Matemaatika õppimise motivatsioon
  • Matemaatikapädevus
  • Matemaatiline probleemilahendamine
  • Arvutiprogrammide ja mängude kasutamine matemaatikatunnis

Eija Sõukand

 

  • Intellektipuudega õpilaste õpetamise meetodid
  • Erivajadustega väikelaps ja tema arendamise võimalused
  • Eripedagoogi töö rehabilitatsioonis

Egle Säre

  • Mõtlemisoksuste arendamine arutelu kaudu
  • Arutelu meetod koolis
  • Õpetaja pädevused arutelu juhtimisel
  • Küsimused õppeprotsessis

Karmen Trasberg

  • Võrdõiguslikkust väärtustav vaatepunkt - LGBT temaatika hariduses
  • Eesti haridusmõtte kujunemine
  • Mobiilsusaken õppekavades ja hariduse rahvusvahelistumine
  • Õpetajate/õppijate õpirände kogemused
  • Ajarännaku meetod ainete lõimimisel koolis

Irja Vaas

  • Kunstivaldkonna didaktika rakendamine lasteaias
  • Nüüdisaegsed ainedidaktika käsitlused sh õppematerjalid, õppevormid, tehnoloogiad

Merje Viigand

  • omandatud kõne- ja keelepuuded neuroloogiliste häirete korral (afaasia, düsartria, kognitiiv-kommunikatiivne häire)
  • omandatud neuroloogiliste kommunikatsioonihäirete diagnostika ja teraapia

Ilona Võik

  • Esimese kooliastme õpetajate teadmised lasteaia õppetööst
  • Lapsevanemate ootused lasteaiale seoses lugema õppimisega
  • Lugude jutustamine lasteaia igapäevatöös
  • Sõnavaratöö lasteaias ja esimeses kooliastmes 
  • Õpetajate hoiakud esimesest kooliastmest teise üleminekul

 

#instituudist #õppimine
Tudengielu_haridusteaduste instituut.

Üliõpilaselu

#õppimine

Haridusteaduste instituudi magistriõppe lõpuaktus

Haridusteaduste instituudi magistriõppe lõpuaktus toimub esmaspäeval, 19. juunil kell 13.00 Tartu Ülikooli aulas.
#õppimine

Haridusteaduste instituudi bakalaureuseõppe lõpuaktus

Haridusteaduste instituudi bakalaureuseõppe lõpuaktus toimub neljapäeval, 15. juunil kell 14.00 Tartu Ülikooli aulas.