Nimi | Uurimisteemad |
professor Evelyn Kiive | - Laste ja täiskasvanute aktiivsus- ja tähelepanuhäire sümptomaatika ja sekkumised
- Agressiivne ja impulsiivne käitumine
- Täidesaatvad funktsioonid ja tähelepanu erinevad aspektid õppimise kontekstis
|
professor Äli Leijen | - Õpetaja professionaalne areng
- Õpetaja teadmised
- Õpetaja agentsus (teacher agency)
- Tähenduslik õpetamine
- Õpetajate koostöö, õpikogukond
- Õpetajakoolituse visioon, õppeainete ja praktika sidusus
- Tuumpraktikad õpetajakoolituses
- Professionaalse identiteedi kujunemine
- Refleksiooni käsitused hariduses ja refleksiooniprotsesside toetamine
- Õpimotivatsioon ja sellega seostuvad tegurid
|
professor Margus Pedaste | - Digiseadmete, -keskkondade ja -sisu kasutamise efekt õpitulemustele vastavalt DigiEfekti projektile (vt https://digiefekt.ut.ee)
- Digipädevuse hindamisvahendite arendamine
- Loodusteadusliku pädevuse hindamisvahendite arendamine
|
professor Krista Uibu | - I-II kooliastme õpilaste suhtluspädevuse hindamine ja hindamisvahendite arendamine
- Mitmekeelne ja mitmekultuuriline haridus lasteaias ja I-II kooliastmes
- Eesti keel teise keelena nooremas koolieas
- Õppevara arendamine lasteaias ja I-II kooliastmes
- Pedagoogilised sekkumised lasteaias ja koolis
|
kaasprofessor Mari Karm | - Ülikoolis õppimine ja õpetamine
- Täiskasvanute õppimine ja õpetamine
- Õppemeetodite rakendamine (tegevusuuring)
|
kaasprofessor Kristi Kõiv | - Koolikiusamine ja teised sotsiaalpsühholoogilised probleemid koolis ja klassis
- Laste, noorukite, täiskasvanute antisotsiaalne käitumine
- Sekkumine ja ennetus õpilaste sotsiaalpedagoogiliste probleemide korral
- Täpsem teema kokkuleppel üliõpilastega
|
kaasprofessor Marika Padrik | - Kakskeelsus ja keelepuue: muukeelsete laste keelelise arengu hindamine, keelepuude tuvastamine
- Eesti keele omandamine ja õpetamine teise keelena HEV õppijatel: keeleteadliku õpetamise põhimõtete rakendamine
- Dialoogiline lugemine kui lapse keelelise arengu toetamise meetod
|
kaasprofessor Katrin Saks | - Õpioskused ja õpistrateegiad
- Keeleõpe ja keeleõppestrateegiad
- Eneseregulatsioon, enesereguleeritud õppimine
- Eesmärgistamise mõju õpiprotsessile ja tulemustele
- Enesehindamine
|
kaasprofessor Merle Taimalu | - Motivatsioon, õpimotivatsioon
- Laste annete arengu toetamine, andekad/võimekad lapsed; õpetajate/üliõpilaste hoiakud, motivatsioon ja enesetõhusus nende toetamisel
- Enesetõhusus (õpetajad, õpilased, lapsevanemad), seostame mõne konkreetse valdkonnaga
- VEPA Käitumisoskuste Mänguga seotud teemad (nii koolis kui lasteaias)
- Õpetajate/üliõpilaste professionaalsed teadmised (aine, pedagoogika, tehnoloogia) TPACK raamistiku alusel
- Õpetajate koostöö (nt erineva õpetajate süsteemiga lasteaedades)
- Soostereotüübid ja sooteadlik pedagoogika
- Väärtuskasvatus
|
kaasprofessor Leo Aleksander Siiman | - Digitaalsete 3D-õppematerjalide mõju õppimisele ja ruumilise mõtlemise arengule
- Õpilaste uurimuslike oskuste arendamine loodusõpetuse tunnis
- Veebipõhiste uurimusliku õppe tegevuste väljaarendamine ja katsetamine
- Digitaalne mäng õppetöös
- Õpilaste koostööoskuste arendamine
- Tehisintellekti kasutamine õpetamises ja õppimises
|
kaasprofessor Emanuele Bardone (juhendamine ja töö kirjutamine inglise keeles) | - Responsible Research in the academia (i.e. emergence of responsibility and autonomy in doctoral students, issues in project-based academia, responsibility and scientific inquiry,...)
- Responsible Innovation in Education (i.e., the impact of mobile devices in school, collaborative approaches to educational technology design, ethical frameworks for educational technology)
- Philosophical issues in Education (i.e., the nature of educational science/research, the relevance of existentialism for education, the nature of emancipatory education, ...)
- Science education and philosophy of science (i.e., Inquiry-based learning and scientific inquiry, images of scientific inquiry in education,..)
|
kaasprofessor Liina Lepp | - Õppe kavandamine (teema piiritlemine koostöös üliõpilasega)
- Õpetajate õpetamistegevused koolis (teema piiritlemine koostöös üliõpilasega)
- Valikud õppeprotsessis (õpilase vaade)
- Valikute andmine õppeprotsessis (õpetaja vaade)
|
kaasprofessor Rain Mikser | - Haridusteooria
- Haridusfilosoofia
- Pedagoogika arengulugu (eeskätt rahvusvaheline mõõde)
- Õppekavateooria, õppekavapoliitika, õppekava-arendus
- Sotsiaalpedagoogika teooria
|
kaasprofessor Marja-Liisa Mailend | - Afaasia ja kõneapraksia:
avaldumine eesti keeles, diferentsiaaldiagnostika, teraapia
|
Tea Ausin | - Laste ja noorukite sotsiaalsed, emotsionaalsed ja käitumisraskused (mida teha raskuste ennetamiseks; kuidas sekkuda; kuidas sotsiaalseid oskusi õpetada?)
|
Ave Avalo | - Erinevate kunstitehnikate kasutamine visuaalsel eneseväljendamisel
- Kunstiõpetuse tõlgendamine, iseärasused ja võimalused
|
Piret Einpaul | - Õpetaja heaolu (teema piiritlemine koostöös üliõpilasega)
- Sotsiaalsed ja emotsionaalsed oskused (teema piiritlemine koostöös üliõpilasega)
|
Diana Eller | - Kutseõppe ja töökohapõhise õppe praktikakorraldus
- Õppekavaarendus kutseõppes
- Õppe kavandamine kutseõppes
- Digipedagoogika rakendamine kutseõppes
- Rahvusvaheline koostöö kutseõppes
- Õppijat toetav mentorlus kutseõppes
|
Külli Hiiemäe-Metsar | - Ettevõtluspädevuse alapädevuste arendamine ja lõimimine I ja II kooliastmes
|
Pihel Hunt | - Õpetaja professionaalne areng
- Tagasiside
- Õpetaja meedias
|
Pille Häidkind | - Koolieelne eripedagoogika: kuni 7-aastaste erivajadustega laste arengutaseme hindamine ja õpetamine
- Kaasav haridus lasteaias: eripedagoogi ja õpetaja rollid, meeskonnatöö
- Eripedagoogi kutse: üliõpilaste ettevalmistus ja vilistlaste vajadused, õppekavad
|
Kaire Jõgi | - Loodusteemade õpetamine koolieelses eas
- Tervis ja heaolu koolieelses lasteasutuses
- Keskkonnateadlikkuse (sh kliimateadlikkuse) kujundamine lasteaias ja koolis
Teema täpsustatakse koostöös üliõpilasega. |
Maria Jürimäe | - Kirjaoskuse areng ja seda toetav õppekeskkond
- Digivahendite (nt Jutupliiats) roll kirjaoskuse arengu toetamisel
- Kirjaoskuse arengu hindamine ja tagasisidestamine
- Õpetajate professionaalne areng õpiringides
|
Karmen Kalk | - Refleksioon õpetajatöös
- Digivahendite kasutamine õppetöös
|
Aigi Kikkas | - Õpilaste teadmised ja arusaamad loodusteaduslikest protsessidest/nähtustest
- Loodusteemade käsitlemine koolis/koolieelses lasteasutuses
- Keskkonnateadlikkuse (sh kliimateadlikkuse) kujundamine koolis ja lasteaias
|
Tiina Kivirand | - Kaasav haridus, selle erinevate aspektide rakendamine Eesti koolides
|
Triin Kivirähk-Koor | - Eripedagoogika koolis ja lasteaias, õpiraskused matemaatikas: millised raskused esinevad, miks raskused tekivad, kuidas raskusi uurida, kuidas õppijaid aidata? (meetodid, õppevahendid)
|
Tiia Krass | - Lastekirjanduse kasutamine õppetöös/õpitegevustes
- Ilukirjanduse kasutamine I ja II kooliastme võõrkeeleõppes
- Lugemisoskuse ja grammatilise pädevuse arendamine võõrkeeleõppes
|
Kristina Kutsar | - Autismispektri häirega lapse toimetulek õppeasutuses
- Autismispektri häirega lapse õpetamine, arengu toetamine
- Autismispektri häire ja sotsiaalsed oskused
- Jutustamisoskuse kujundamine programmi Story Champs toel
- Koostöine õpetamine eripedagoogi ja teiste spetsialistide vahel
|
Kerli Kõiv | - Enesejuhitud õppimine
- Koolist väljalangemise ennetus ja õppimisse tagasipöördumise tugi
- Mitteformaalõppe rakendamine ja arendamine
- Valdkondadevaheline koostöö õppija toetamisel
|
Lagle Lehes | - Häälehäirete hindamine ja teraapia (häälehäired lastel; häälehäired professionaalsetel häälekasutajatel)
- Neelamishäirete hindamine ja teraapia (neelamishäired neuroloogilistel patsientidel; neelamishäired lastel)
- Huule-suulaelõhega sündinud laste kõnepuuete hindamine ja teraapia
|
Heily Leola | - Lõimitud õppetegevuste koostamine lasteaiale (täpsemad valdkonnad täpsustame ühiselt)
- Õppevara lasteaias ja esimeses kooliastmes (täpsema fookuse täpsustame ühiselt)
- Mäng koolieelses eas
|
Karin Naruskov | - Küberkiusamine: küberkiusamise liigid ja vahendid
- Õpilaste/õpetajate arusaam küberkiusamisest
- Küberkiusamiseks kasutatavad keskkonnad jne
|
Pille Nelis | - Kaasav haridus koolieelse lasteasutuse kontestis
|
Mari Niitra | - Lastekirjandus - teemafookus omal valikul
- Lastekirjandus ja lapse kognitiivne areng
|
Kaja Pastarus | - Õppijate oskuste uurimine; õpetamine; õppevara: kerge intellektipuudega (lihtsustatud õppe) õppijad – erinevad ained; õpiraskustega õppijad – eesti keele teemad
- Kirjaliku kõne (lugemine, kirjutamine) oskused tuge vajavatel õppijatel – uurimine, õpetamine (sobib ka logopeedia üliõpilastele)
|
| |
Leesi Peedumäe | - Matemaatika õpetamine koolieelses eas
|
Kristi Pikk | - Õpilaste agentsus
- Õpetajate hoiakud ja õpetamistegevused matemaatika kontekstis
|
Meeli Rannastu-Avalos | - Uurimuslik õpe
- Koostöine õpe
- Haja-, paind-, hübriid- ja distantsõpe
- Nutikad tehnoloogiad
- Digitehnoloogia kasutamine
|
Liana Roos | - Varasemate õpingute ja töökogemuse arvestamine (VÕTA) üld-, kutse- ja kõrghariduses
- Kutse- ja täiskasvanuharidus (täpsem teema valik koostöös üliõpilasega)
|
Kristel Ruutmets | - Inglise keele õpetamine I ja II kooliastmes (täpsem teema valik üliõpilasega koostöös; nt sõnavara või keele osaoskuste õppimine ja õpetamine)
|
Evi Saluveer | - Kultuuriteemade käsitlemine I ja II (III) kooliastme inglise keele tunnis ning selle integreerimine keeleõppega
- Lõimitud aine- ja keeleõpe
- Kriitilise mõtlemise arendamine II-III kooliastme inglise keele tunnis
- Autentse materjali kasutamine võõrkeeleõppes
|
Esta Sikkal | - Muukeelne laps lasteaias / muukeelne õpilane koolis (täpsem teema valik koostöös üliõpilasega
- Eesti keele kui teise keele õpetamise või keelelise toetamise praktikad
|
Gerli Silm | - Testi täitmise motivatsioon
- Psühholoogilise heaoluga seotud teemad (stress, läbipõlemine, motivatsioon jm)
|
Maarja Sõrmus | - Klassiõpetajate matemaatika ärevus (koos kaasjuhendajaga juhendatav teema)
- Storigami I ja/või II kooliastmes (koos kaasjuhendajaga juhendatav teema)
- Matemaatika õppimise motivatsioon
- Matemaatikapädevus
- Matemaatiline probleemilahendamine
- Arvutiprogrammide ja mängude kasutamine matemaatikatunnis
|
Egle Säre | - Mõtlemisoksuste arendamine arutelu kaudu
- Arutelu meetod koolis
- Õpetaja pädevused arutelu juhtimisel
- Küsimused õppeprotsessis
|
Karmen Trasberg | - Võrdõiguslikkust väärtustav vaatepunkt - LGBT temaatika hariduses
- Eesti haridusmõtte kujunemine
- Mobiilsusaken õppekavades ja hariduse rahvusvahelistumine
- Õpetajate/õppijate õpirände kogemused
- Ajarännaku meetod ainete lõimimisel koolis
- Waldorfi pedagoogika seminari kujunemislugu Eestis (teema sobib paaristööks magistrantidele)
|
Irja Vaas | - Kunstivaldkonna didaktika rakendamine lasteaias
- Nüüdisaegsed ainedidaktika käsitlused sh õppematerjalid, õppevormid, tehnoloogiad
|
Merje Viigand | - Düsartriaga täiskasvanute kõne arusaadavuse hindamine
- Afaasia – keeleliste oskuste hindamine
- Afaasiaga isiku kommunikatsioon lähedasega – hindamine ja teraapia
- Õpetajate hääleprobleemid
|
Ilona Võik | - Tekstiloome esimeses kooliastmes
- Sõnavaratöö lasteaias
- Sõnavaratöö esimeses kooliastmes
- Lasteaiaõpetajate hinnangud eesti keele kursuste sisule
|
Anna Maria Ülviste | - Lapse ja vanema suhtluskoostöö (täpsemalt jagatud tähelepanu) hindamine (andmete kogumine toimub Tartus)
|
Pirjo Mõttus (juhendamine nii eesti kui ka inglise keeles) | - Tinkerdamine (haridus)tehnoloogiaga
- Tehnoloogia kasutamine virtuaalses klassiruumis
- Praktikakogukonnad
- Inglise keel teise keelena (mh kõne- ja kirjakeel, kogukonnapõhine õppimine, täiskasvanuharidus)
|
Liisi Pajula | - Kestlikkuse (ehk jätkusuutlikkuse) haridus
- Tulevikumõtlemine
- Kriitiline pedagoogika
- Haridusfilosoofia
(kõigi teemade puhul tuleb kasuks hea inglise keele oskus) |
Anneli Paulus | - Pragmaatiliste oskuste hindamine vanuses 5-11
|
Liis Themas (koos Marika Padrikuga) | - Väldete taju areng vanuses 4,5-7,5 eluaastat
- Arengulise keelepuudega laste logopeediline teraapia ning selle seosed kõne arenguga
- Koduse kõnekeskkonna seosed keelelise arenguga
|
Maiki Vanahans | • Kultuuridevaheline haridus lasteaias ja I-II kooliastmes • Kultuuritundlik õpetamine • Õpetaja kultuuridevaheline pädevus |