Teadusprojektid

Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi suuremad teadusprojektid: 
  • Projekt „Tehnoloogiaga rikastatud mängude loomine lasteaedadele eesti keele õppeks“ (LapsEST). LapsEST projekt toetab eestikeelsele õppele üleminekut ja üldharidusprogrammi elluviimist Eestis. Projekti eesmärk oli luua tehnoloogiaga rikastatud mängud eesti keele õpetamiseks lasteaia venekeelsetele ja keelekümblusrühmadele. 
  • Projekt MATHMot. Projekt keskendub matemaatika õppimise motivatsioonile. Projekti käigus kogutakse andmeid matemaatika õpetamise ja õppimise kohta osalevate riikide koolide 3. ja 4. klassides ning jälgitakse samu õpilasi aasta hiljem, et näha, kuidas nende motivatsioon on aja jooksul arenenud. 
  • Projekt CultureNature Literacy. Projekt CultureNatureLiteracy avab inimkeskse ajastu (antropotseeni) keskset ideed ja keskendub oskustele, mis on lahutamatult seotud nii keskkonna kui kultuuriga (antropotseenikompetents).
  • Projekt “Kaasava hariduse õppekava õpetamise kvaliteedi arendamine ja tõhustamine”. Projekt sai alguse 2018. aastal koostöös Tallinna Ülikooliga ning nüüdseks on Tartu Ülikoolis loodud nii kaasava hariduse täiendkoolitus kui ka magistriõppekava. Koolitusprogrammide raames viiakse läbi ka teadustööd, uurides nende mõju osalejate teadmistele ja hoiakutele.
  • Projekt Digiefekt. 1. maist 2020 kuni 30. aprillini 2023 läbi viidud teadusprojekt, mille eesmärgiks oli mõista, kuidas digitehnoloogiate kasutamine avaldab efekti õpilaste õpitulemustele.
  • Projekt DiCoTe. Projekt DiCoTe keskendus õpetajakoolituses digipädevuste arendamise heade tavade jagamisele partnerülikoolide vahel.
  • Projekt Transforming Education with Technology. Projekt keskendus õpilähenemiste ümberkujundamisele, et toetada positiivse haridustuleviku saavutamisele suunatud lahenduste väljatöötamist ja hindamist.
  • Projekt Sustainability in Finance (SuFi). Projekti "Jätkusuutlik finantskirjaoskus kutsehariduses" (SuFi) raames töötati välja avatud veebikursus teemal jätkusuutlik finantskirjaoskus kutsehariduses, kaasates õppijad, õpetajad ja huvirühmad uute vajalike kompetentside väljaselgitamiseks ja kursuse arendustöös. 
Jakobi 5 sisehoov

DIGIEFEKTI SÕNUMID ⟩ Õpilaste kodused digipiirangud

Foto on dekoratiivne

Mare Kitsnik: eestikeelsele õppele üleminekut toetav õppevara – kuidas tagada kvaliteet?