Hariduslike erivajadustega õppija toetamine õppeprotsessis

Maht: 312 akadeemilist tundi (168 tundi auditoorset, 144 tundi iseseisvat tööd)
Sihtrühm: Õpetajad, kes soovivad täiendada oma teadmisi ja oskusi õpiraskustega õpilase õpetamise valdkonnas (õpiabirühma õpetajad, väikeklasside õpetajad, HEV koordinaatorid)
Kursuse toimumine: 21. september 2022 - 27. aprill 2023.
21.-22. september, 14.-15. oktoober, 10.-12. november, 25. november (zoomis), 26. november (zoomis), 8.-10. detsember 2022a., 5. jaanuar (zoomis), 17.-19. jaanuar (zoomis), 10.-11. veebruar (zoomis), 3.-4. märts, 5. märts (zoomis), 30. märts - 1. aprill, 26.-27. aprill 2023a.
Toimumiskoht: Jakobi 5, Tartu ja veebikeskkond Zoom

Koolituse eesmärk: Õpetaja eripedagoogiliste kompetentside omandamine

Koolituse sisu:
Kaasav haridus ja HEV õigusruumis
Sissejuhatus HEV (erinevad erivajadused ja keskkonna kohandamne)
Sotsiaalne kompetentsus
Psüühikahäired
Koostöö ja meeskonnatöö
Jõukohastamise üldised põhimõtted (sh õpikeskkond, motivatsioon, hindamine)
Tunnetusprotsesside hindamine ja arendamine
Õpilase individuaalse arengu jälgimise kaart
Tartu Herbert Masingu kooli praktiline kogemus
IKT vahendite kasutamine HEV lastega töötamisel
Matemaatika õpetamise tegevuslik alus
Tekstülesannete käsitlemine
Õigekirjaoskuste kujundamine
Kõnearenduslik töö sõnavara ja lausega
Lugemine ja teksti mõistmine
Kirjeldamine ja jutustamine
Praktiline grammatika
Käitumise tugikava
Individuaalne õppekava
Pedagoogiline nõustamine
Õpetaja kutsestandardi tase 7 lisakompetents

Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- tunneb õppekorralduse erinevusi haridusliku erivajadustega õppija õpetamisel;
- teab HEV-laste õppekavasid ja nende rakendamise võimalusi;
- kirjeldab laste kognitiivset arengut, psüühilisi protsesse, sotsiaalset arengutaset ja kõnelisi iseärasusi;
- märkab lapse arengu mittevastavust eale ning kavandab vastavalt sellele edasisi arendustegevusi;
- teab, kuidas täita õpilase individuaalse arengu jälgimise kaarti;
- teab, kuidas koostada individuaalset õppekava;
- teab, kuidas koostada Käitumise tugikava;
- on vormistanud IÕK, ÕIK ja Käitumise tugikava koostamise ja rakendamise aluseid;
- teab, kuidas koostada käitumise tugikava;
- nõustab õppijaid, õpetajaid ja lapsevanemaid lapse erivajadusest lähtuvalt;
- on analüüsinud enda valmisolekut ja vajadust eripedagoogika-alaseks täiendusõppeks.

Lõpetamise tingimused: Kursuse õpiväljundite saavutamine, osalemine vähemalt 22 õppepäeval, iseseisvate ülesannete arvestuslik sooritamine ja tagasiside andmine õppepäevadele.

Õppejõud-koolitajad: Tartu Ülikooli õppejõud ja praktikud TÜ partnerõppeasutustest
Väljund: Koolituse õppekava täitnud õppijad saavad Tartu Ülikooli täiendusõppe tunnistuse.

Maksumus: 1320€.
NB! Kui koolituse eest tasub juriidiline isik, siis palume kindlasti täpsustada ka maksjat. Haridusasutuste puhul palume anda teada, kas maksjaks on haridusasutus või haridusasutust haldav omavalitsus!

REGISTREERUN KOOLITUSELE

Tartu Ülikooli haridusteaduste instituut

Aktiivse ainetunni digiamps: liikuma panevaid ülesandeid sotsiaalainete tundidesse

Foto on dekoratiivne

Narva kolledžis tutvustati maakonna õpetajatele keeleõppevõimalusi

*

Erivajadusega õpilase tunni rikastamine aktiivsete tegevustega