Pedagoogika baaskoolitus õpetaja abile

Maht: 52 akadeemilist tundi (40 tundi auditoorset, 12 tundi iseseisvat tööd)
Sihtrühm: Pedagoogilise hariduseta põhikooli pikapäevarühma, õpilaskodu kasvatajad, ringijuhendajad, raamatukoguhoidjad jt. huvilised, kes juba töötavad või omavad valmisolekut töötada õpetaja abina.
NB! KOOLITUSE EI OLE SUUNATUD KOOLIEELSETELE LASTEASUTUSTELE!

Kursuse toimumine:
4. oktoober 2022 kell 10.00-16.45, ruum 116
18. oktoober 2022 kell 10.00-16.45, ruum 148
8. november 2022 kell 10.00-16.45, ruum 218
29. november 2022 kell 10.00-17.00, ruum 148
10. jaanuar 2022 kell 10.00-16.45, ruum 148
Toimumiskoht: Jakobi 5, Tartu

Koolituse eesmärk: Toetada abiõpetajana töötamiseks vajalike esmaste pedagoogiliste baasteadmiste omandamist. Anda kursusel osalejatele praktilisi teadmisi ning oskusi selleks, et toetada erinevaid õppijaid ja suunata neid iseseisvalt õppima, otsustama, aega planeerima ning iseennast analüüsima ning motiveerima. Toetada osalejate pädevusi kujundada sobivat õpikeskkonda, motiveerida õppijat ning toetada koostööoskusi.
Selleks mõtestame abiõpetaja rolli õppimise toetamisel õpilünkade leevendamiseks ja õppimist toetava õpikeskkonna kujundamisel ning toetame kursusel osalejate:
- teadmisi laste õppimise ja arengu seaduspärasustest;
- suhtlemis- ja koostööoskusi;
- arusaama õppimise ja tänapäevaste õpetamise põhimõtetest ja nende rakendamisest;
- oskusi õppija õppimise sh motivatsiooni toetamisest ning õppimist toetava õpikeskkonna kujundamisest.

Koolituse sisu:
Õpetaja suhtlemine õpilasega
Grupi eesmärk ja juhtimine
Juhtimisteemant õpetaja käitumise mudelina
Grupi arengufaasid ja õpetaja kui juhi soovitavad käitumisviisid neis
Õpilaste rollid klassis/grupis
Õpikeskkonna kujundamine
Emotsionaalselt turvalise keskkonna loomine
Koostöine õpikeskkond, koostöö õpetaja ja tugimeeskonnaga
Õppijate huvidele toetumine õpihuvi taasleidmiseks ja koostöö loomiseks
Õppimise ja arengu toetamine
Mis on õppimine?
Õppimist mõjutad tegurid ja seaduspärasused
Sotsiaal-emotsionaalsed aspektid õppimisel
Individuaalsed õpivajadused, sh eelteadmiste hindamin
Õpetamise meetodid, NÕK rakendamine tugiõpetajana
Motivatsioon
Liikumine ja õppimine
Õppimist toetav tagasiside, sh õppimise analüüsimine lähtudes õppe eesmärkidest

Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- teab, kuidas individuaalselt ja õpigruppidega kontakti saavutada;
- tunneb õpperühma arengufaase ja teab, kuidas neis käituda;
- mõistab ja oskab oma töös kasutada õppimise peamisi seaduspärasusi;
- teab, kuidas toetada õpi- ja enesemääratluspädevuse kujunemist;
- on valmis koostööks õpetajaga, sh lähtub õppe läbiviimisel õpetaja antud juhistest;
- on valmis koostööks õppijaga, valmis teda aktiivselt kuulama ja arvestama tema kui õppija eripäraga;
- oskab kujundada õppimist toetavat keskkonda;
- on mõtestanud enda rolli ja tugevusi abiõpetajana.

Lõpetamise tingimused: Kursuse õpiväljundite saavutamine, osalemine õppes vähemalt 70% õppetöös ja iseseisvate ülesannete arvestuslik sooritamine.

Õppejõud-koolitajad: Heiki Krips, Merle Taimalu, Maria Jürimäe.
Väljund: Koolituse õppekava täitnud õppijad saavad Tartu Ülikooli täiendusõppe tunnistuse.

 

KOOLITUSE RÜHM ON TÄITUNUD!
Ootenimekirja registreerumiseks palun kirjutage aadressile marin.jarvpold@ut.ee

 

Koolituse läbiviimist toetavad Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti Riik.

Image
-
Tartu Ülikool

Tehnoloogiaga rikastatud mängud 3-7-aastaste laste eesti keele õppe toetamiseks

Tartu Ülikool

Aktiivse ainetunni digiamps: erivajadusega lapse tunni rikastamine aktiivsete tegevustega

Tartu Ülikool

Micro degree "Use of technology in contemporary learning"