Maht: 144 akadeemilist tundi (96 tundi auditoorset, 48 tundi iseseisvat tööd)
Sihtrühm: MAGISTRITASEMEL haridusega ja ÕPETAJA KUTSETA KOOLIS VÄHEMALT ÜHE AASTA TÖÖTAVAD õpetajad. (Koolitusel saavad osaleda vaid sihtrühma kuulujad, seega palun veenduge enne registreerumist, et vastate ülalnimetatud nõuetele!)
Kursuse toimumine:
8. november 2022 kell 10.00-16.45
9. november 2022 kell 9.00-16.00
22. november 2022 kell 9.00-16.00
23. november 2022 kell 9.00-15.45
6. detsember 2022 kell 10.00-16.45
23. jaanuar 2023 kell 10.00-16.45
24. jaanuar 2023 kell 10.00-16.45
25. jaanuar 2023 kell 8.00-14.45 (koolikülastus päev)
16. veebruar 2023 kell 10.00-16.45
17. veebruar 2023 kell 9.00-15.45
20. märts 2023 kell 10.00-16.45
21. märts 2023 kell 9.00-15.45
Toimumiskoht: Jakobi 5, Tartu
Koolituse eesmärk: Toetada õpetaja pedagoogiliste kompetentside täiendamist ning refleksioonioskusi lähtudes õpetaja kutsestandardist ja selle kaudu tõsta osalejate oskusi tegevuspõhiseks kompetentside tõendamiseks ja valmisolekut kutse taotlemiseks.
Kursuse käigus analüüsime õpitu rakendamist praktilises õpetajatöös, mõtestame õpetaja rolli nüüdisaegse õpikäsituse vaates. Toetame kursusel osalejate
- oskusi reflekteerida õpetaja kutsestandardist lähtuvatest kutsekompetentsidest;
- teadmisi laste õppimise ja arengu seaduspärasustest;
- suhtlemis- ja koostööoskusi;
- arusaama õppimise ja tänapäevaste õpetamise põhimõtetest ja nende rakendamisest ning pidevõppest;
- oskusi õppija õppimise sh motivatsiooni toetamisest ning õppimist toetava õpikeskkonna kujundamisest.
Koolituse sisu:
Õpi- ja õpetamistegevuse kavandamine
- Riiklik õppekava, kooli õppekava
- Õppimist mõjutavad tegurid ja seaduspärasused, üldpädevused
- Õppetöö ülesehitus, eesmärgitamine
- Tunni ülesehitus ja analüüs
- Õppimist soodustavad õppemeetodid
Õpikeskkonna kujundamine
- Koostöine õpikeskkond, koostöö õpetaja ja tugimeeskonnaga
- Emotsionaalselt turvalise keskkonna loomine
- Liikumine ja õppimine
- Õppijate huvidele toetumine õpihuvi taasleidmiseks ja koostöö loomiseks
Õppimise ja arengu toetamine
- Õppimist toetav tagasiside, sh õppimise analüüsimine lähtudes õppe eesmärkidest.
- Kaasav haridus ja individuaalsed õpivajadused, sh eelteadmiste hindamine ja õppe individualiseerimine
- Sotsiaal-emotsionaalsed aspektid õppimisel, sotsiaalne kompetentsus
- Motivatsioon
Refleksioon ja professionaalne enesearendamine
- Õpetaja kutsestandard, kvalifikatsiooninõuded
- Kutse taotlemise protsess, e-portfoolio loomine
- Refleksioonimudelid
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- mõistab refleksiooni väärtust ja rolli õpetaja kutsepädevuste arengu toetamisel, valmistub õpetaja kutse taotlemiseks;
- kavandab ja viib läbi minitunni, lähtudes õppetöö eesmärgistamise ja planeerimise ning õppimist toetava keskkonna kujundamise põhimõtetest;
- analüüsib ja tagasisidestab õppetunni ülesehitust ja läbiviimist;
- reflekteerib refleksioonimudeli toel nii juhendamisel kui ka iseseisvalt enda õppe- ja kasvatustegevust ning fikseerib tagasiside põhjal arenguvõimalused;
- analüüsib oma õpikogemusi, lähtudes Õpetaja kutsestandardi tase 7 kompetentsidest;
- mõtestab enda rolli, tugevusi ja arenguvajadusi õpetajana lähtudes õpetaja kutsestandardist ning harjutab enda valitud keskkonnas e-portfoolio koostamist.
Lõpetamise tingimused: Kursuse õpiväljundite saavutamine, osalemine õppes vähemalt 70% õppetöös ja iseseisvate ülesannete arvestuslik sooritamine.
Õppejõud-koolitajad: Merle Taimalu, Merike Rand, Liana Roos, Lii Kaudne, Pihel Hunt, Karin Naruskov, Vilve Pohla
Väljund: Koolituse õppekava täitnud õppijad saavad Tartu Ülikooli täiendusõppe tunnistuse (digitaalne).
Koolituse läbiviimist toetavad Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti Riik.