Pedagoogiliste kompetentside baaskursus koolieelsete lasteasutuste abiõpetajatele

Maht: 78 akadeemilist tundi (56 tundi auditoorset, 22 tundi iseseisvat tööd)
Sihtrühm: Pedagoogilise hariduseta, vähemalt keskharidust omavad lasteaias töötavad abiõpetajad.
NB! KOOLITUS EI OLE SUUNATUD KOOLIS TÖÖTAVATELE ÕPETAJATE ABIDELE!

Kursuse toimumine:
16.november 2022 kell 10.00-16.45
17.november 2022 kell 09.00-15.45
12.detsember 2022 kell 10.00-16.45
13.detsember 2022 kell 09.00-15.45
18.jaanuar 2023 kell 10.00-16.45
19.jaanuar 2023 kell 09.00-15.45
8.veebruar 2023 kell 10.00-16.45
Toimumiskoht: Jakobi 5, Tartu

Koolituse eesmärk: Kursuse eesmärk on toetada lasteaias töötavate abiõpetajate esmaste pedagoogiliste baasteadmiste omandamist lähtudes õpetaja kutsestandard tase 6 sätestatust.
Selleks mõtestame abiõpetaja rolli õpetaja toetamisel ja koostöös õpetajaga laste arenguga seotud vajaduste jälgimisel.
Toetame kursusel osalejate
- teadmisi laste õppimise ja arengu seaduspärasustest;
- suhtlemis- ja koostööoskusi;
- arusaama nüüdisaegsest õpikäsitusest;
- oskusi turvalise, eakohase, mängulise ja arendava kasvukeskkonna loomisest.

Koolituse sisu:
Suhtlemis ja koostööoskused
- Abiõpetaja õpetajat abistav roll iga lapse arengu toetamisel ja alushariduse omandamisel
- Õpetaja Kutsestandardi 6 kompetentside tutvustus ja abiõpetaja roll õpetaja abistamisel
- Koostöö õpetaja- abiõpetaja-lapsevanem. Sotsiaalsed suhted rühmas.
- Lasteaia külastus, abiõpetaja rollid ühe lasteaia näitel.
Õppimise ja arengu seaduspärasused, nüüdisaegne õpikäsitus
- Alushariduse riiklik õppekava
- Õpikäsitus- mida tähendab nüüdisaegne õpikäsitus? Mis on õppimine?
- Lapse arengust lähtuv õppe- ja kasvatustöö
- Lapse arengu vaatlemine, märkamine ja toetamine
- Lapse üldoskuste areng (mängu-, tunnetus- ja õpioskused, sotsiaalsed ja eneseregulatsiooni oskused)
- Valdkonnad (keel ja kõne, eesti keel kui teine keel, mina ja keskkond, matemaatika, kunst, liikumine ja muusika) ja lõiming
- Mäng kui õppimise toetaja
Kasvukeskkond
- Kuidas keskkond toetab lapse õppimist?
- Lapse õpi-ja kasvukeskkond (last ümbritsev vaimne, sotsiaalne, füüsiline ja digikeskkonna kooslus)
- Õpi- ja kasvukeskkonna kujundamine Eesti kultuuritraditsioonide väärtustamise kaudu
- Õppimine väljaspool rühmaruumi
- Õuesõppe praktilised näited

Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- on tutvunud alushariduse riikliku õppekavaga;
- on teadlik lapse arengu alustest ja alushariduse omandamise põhimõtetest;
- oskab koostöös õpetajaga luua turvalise, mängulise ja arengut toetava kasvukeskkonna;
- on mõtestanud enda rolli õpetaja abistamisel;
- teab, kuidas koostöös õpetajaga kavandada õppe- ja kasvatustegevust, sh lõimivaid tegevusi;
- kavandab ja koostöös õpetajaga viib valitud teemal läbi mängu;
- teab lapse vaatluse põhimõtteid ja on koostanud lapse vaatlusanalüüsi;
- oskab oma tegevust analüüsida ja näha arenguvõimalusi;
- on koostanud eneserefleksiooni.

Lõpetamise tingimused: Kursuse õpiväljundite saavutamine, osalemine õppes vähemalt 70% õppetöös ja iseseisvate ülesannete arvestuslik sooritamine.

Õppejõud-koolitajad: Maria Jürimäe, Külvi Teder, Marge Kimmel, Heily Leola, Annika Kreitsman, Evelin Sarapuu, Terje Puistaja
Väljund: Koolituse õppekava täitnud õppijad saavad Tartu Ülikooli täiendusõppe tunnistuse (digitaalne).
 

KOOLITUSE RÜHM ON TÄITUNUD!
Ootenimekirja registreerumiseks palun kirjutage aadressile marin.jarvpold@ut.ee


Koolituse läbiviimist toetavad Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti Riik.

Image
-
Tartu Ülikool

Tehnoloogiaga rikastatud mängud 3-7-aastaste laste eesti keele õppe toetamiseks

Tartu Ülikool

Aktiivse ainetunni digiamps: erivajadusega lapse tunni rikastamine aktiivsete tegevustega

Tartu Ülikool

Micro degree "Use of technology in contemporary learning"