Arutlev, mõtlev ja koostöine õppija

Maht: 60 akadeemilist tundi (2,25 EAP)
Sihtrühm: I - IV kooliastme õpetajad ja noorsootöötajad (ainult huvikoolide õpetajad)
Koolituse toimumise kuupäevad:
6. märts kell 10.00-17.00
27. märts kell 10.00-17.00
14. aprill kell 10.00-17.00
8. mai kell 10.00-17.00
29. mai kell 10.00-17.00
Toimumiskoht: Tartu Ülikooli õppehoonetes

Koolituse eesmärk
Anda õpetajatele ja noosootöötajatele (huvikooli õpetajad) teadmisi ja oskusi, kuidas toetada ennastjuhtiva, arutleva, kriitiliselt mõtleva ning koostöiselt tegutseva ja käituva õppija arengut, kes tuleb toime oma emotsioonide, tunnete ja mõtetega.

Koolituse sisu
Mõtlemisharjumuste kujundamine mõtlemisrutiinide ja arutelu kaudu.
Empaatilise mõtlemisoskuse kujundamine. Arutelu juhtimine. Koostöise mõtlemise toetamine.
Kriitilise mõtlemisoskuse toetamine. Mõtlemisrutiinid: argumendid ja mõtted nähtavaks ja kuuldavaks.
Visuaal-kunstilised mõtlemisrutiinid.
Loovmõtlemise toetamine
Globaalse mõtlemisoskuse kujundamine. Fantaasia ja kastist välja mõtlemine.
Iseseisev töö.

Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija
- omab ülevaadet ja praktilisi oskusi, kuidas muuta õpppija mõtlemisprotsess nähtavaks ning toetada kognitiivset kaasatust ja mõistmist erinevates õppeprotsessi etappides ning erinevaid mõtlemistasandeid aktiveerides;
- omab ülevaadet arutelu juhtimise tehnikatest ja tegevustest lähtuvalt nüüdisaegsest õpikäsitusest; omab teadmisi arutelu ettevalmistamisest ja läbiviimisest ning küsimuste koostamisest; suudab iseseisvalt õpilastega arutleda erinevatel teemadel erinevates teemavaldkondades;
- omab teadmisi ja oskusi, milline arutelu ülesehitus ja õpetaja hoiak toetavad õpilase julgust, soovi ja huvi mõelda, sõna võtta ja argumenteerida;
- omab teadmisi, millised küsimused suunavad õpilast kõrgemal kognitiivsel tasemel mõtlema nii mõtlemisrutiine
kasutades kui arutelu juhtides.

Lõpetamise tingimused
On kavandanud ja läbi viinud iseseisva tööna:
- vähemalt 2 mõtlemisrutiini, need iseseisvalt enda valitud sihtgrupiga läbi viinud ja dokumenteerinud digitehnoloogiaid kasutades;
- ühe tervikliku arutelu protsessi enda valitud sihtgrupile, arutelu läbi viinud, analüüsinud ja dokumenteerinud ning tutvustanud läbi viidud arutelu kaasõppijatele digitehnoloogiaid kasutades.

Õppejõud-koolitajad: Egle Säre ja Evelyn Vahi

Väljastatav dokument: tunnistus

Tegevust "Haridus- ja noortevaldkonna töötajate esma- ja täiendusõpe ning järelkasv" kaasrahastab Euroopa Liit ning koolitusel osalemine on õppeteenustasuta.

REGISTREERI END KOOLITUSELE SIIN

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!