Professionaalse õpikogukonna juhtimine (tugiprogramm)

Maht: 78 tundi
Sihtrühm: klassiõpetajad, aineõpetajad, koolieelse lasteasutuse õpetajad, abiõpetajad, õppejuhid, juhtkonna liikmed

Koolituse eesmärk: Programmi eesmärk on pakkuda professionaalsest enesearengust ja kollegiaalse enesearengu eestvedamisest huvitatud õpetajatele täiendusõpet:

Koolituse sisu:
Turvalisuse loomine grupis
Tutvumine õpikogukonna meetodi ja kursuse formaadiga, sisseelamine kogukonnajuhi rolli
Õpikogukond ja selle potentsiaal õpetaja professionaalse arengu toetamisel ning kooli/lasteaia, kui õppiva organisatsiooni, arengus
Muutused ja neisse suhtumine
Kuidas meelitada õppijaid õpikogukonda?
Õppe kavandamise põhipunktid ja nende kasutamine õpikogukonna töö kavandamisel
Igaühe professionaalne missioon ning arengueesmärgid, nende toomine õpikogukonda
Refleksiooni roll õpikogukonna töös ja professionaalses arengus laiemalt
Refleksioonimudelid
Õpiringi "tööriistad" - erinevad grupitöö meetodid ja protokollid
Grupis õppimine ja grupiprotsessid
Grupi arengufaasid, milline peaks olema juhi-moderaatori roll erinevates arengufaasides
Õpikogukonna loomise eeldused ja vajaminevad tegevused
Juhtkonna roll ja kaasamine
Muutuste juhtimine
Õpikogukonna eesmärkide seadmine (sense of urgency)
Motivatsioon
Täiskasvanu õpimeetodid
Teadmiste, oskuste ülekanne (õpikogukond > klass)
Õpiringi jätkusuutlikkus

Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- mõtestab ja väärtustab iseenda kui õpikogukonna eestvedaja rolli ja selle olulisust õppeprotsessi kavandaja ja kolleegide toetajana;
- teab, mis on professionaalne õpikogukond ja selle moodustamise ning toimimise aluspõhimõtted;
- on tutvunud erinevate õpikogukondade näidetega;
- teab kuidas algatada professionaalne õpikogukond ja hoida seda töös;
- teab õpiväljundite seadmise põhimõtteid ja oskab sõnastada õpikogukonnale õpiväljund(e)id;
- oskab koostada õppeplaani/õppekava lähtuvalt professionaalsete õpikogukondade toimimispõhimõtetest;
- teab ja oskab kasutada erinevaid õpikogukondade tööd toetavaid meetodeid;
- teab grupi arengufaase ja grupitöö põhimõtteid;
- teab täiskasvanud õppija eripärasid ja analüüsib sellest lähtuvalt iseenda professionaalset arengut;
- teab refleksiooni põhitõdesid ja oskab neid kasutada loodud õpikogukonna tegevuse ja õpitu analüüsimisel.

Õppejõud-koolitajad: Maria Jürimäe

Väljund: Koolituse läbinud ja õppekava täitnud õppijad saavad Tartu Ülikooli täiendusõppe digitaalse tunnistuse/tõendi.

Tartu Ülikool

Tehnoloogiaga rikastatud mängud 3-7-aastaste laste eesti keele õppe toetamiseks

Tartu Ülikool

Aktiivse ainetunni digiamps: erivajadusega lapse tunni rikastamine aktiivsete tegevustega

Tartu Ülikool

Micro degree "Use of technology in contemporary learning"