2022. aastal alustati Eesti Hariduse Kvaliteediagentuuris tegevusega “Tõenduspõhise ja õppija arengut toetava kvaliteedijuhtimise edendamine üldhariduses”, mida kaasrahastab Euroopa Liit.
Õppeasutuste arendusprogrammi eesmärk on pakkuda õppeasutustele kompleksset, tõenduspõhist ja õppijakeskse kvaliteedijuhtimise arengut toetavat ja muutuste juhtimisele keskenduvat tuge.
Arendusprogrammi kutsutakse kool osalema Tartu Ülikooli või Tallinna Ülikooli poolt saadetud personaalse kutse alusel. Programmis osaleb erinevate tegevuste kaudu kogu koolipere, aga arendusprogrammi juhib koolis selleks moodustatud juhtmeeskond, kuhu kuuluvad nii juhtkonna kui ka õpetajate esindajad. Juhtmeeskonda võib vastavalt kooli soovile ja vajadusele kaasata ka kohaliku omavalitsuse esindaja (nt haridusnõuniku), õpilaste esindajad jt. Juhtmeeskonda toetavad mentorid.
Tartu Ülikooli arendusprogramm on saanud endale nime TARK KOOL ehk tõenduspõhiselt arendatud kool.
Koolid osalevad arendusprogrammis kuni kolm aastat.
Esimesel poolaastal keskendutakse TÜ eetikakeskuse eestvedamisel kooli hetkeolukorra uurimisele ja kaardistamisele. Alates teisest poolaastast veab tegevusi eest TÜ haridusteaduste instituut. Kaks korda aastas korraldatakse kahepäevaseid ühisseminare ning kooli toetab eesmärkide seadmisel ja fookuse hoidmisel praktik-mentor väljastpoolt kooli.
Seni on igal aastal programmi sisenenud kuus kooli ning programmis osaleb praegu korraga kolm lendu.
Arendusprogrammi kohta täpsemalt.
Programmis osalevate koolide juhtmeeskondade liikmete tagasiside
"Minule endale inspireeriv, sisemist motivatsiooni tõstev. Koolile - paneb koolielu korralduses õppijakesksemaid lahendusi otsima."
“Programm aitab rohkem teadlikult protsesse planeerida. Teha samme, mille peale ehk kohe ei tuleks. Mentori abi on väga hea ja toekas.”
“Mõju on tuntav. Näed koolis toimuvat teise pilguga.”
“Tunneme arendusprogrammis osalemisel tuge, oleme saanud uusi mõtteid, ideele kinnitust ja ka samuti mõistnud, et mõni asi ei toimigi. Samuti on meie koolimentor meile suureks toeks.”
“Ma usun, et oleme saanud vajaliku tõuke, et veelgi tõhusamalt ennastjuhtiva õpilase kasvatamisega tegeleda ning ka tulemuslikkust hinnata. Ise olen saanud häid teadmisi seminaridelt.”