Kaasava hariduse rakendamine ja koostöömudeli loomine alushariduses

Maht: 104 akadeemilist tundi (4 EAP)
Sihtrühm: koolieelsete lasteasutuste meeskonnad (juht, õpetaja, tugispetsialist)
Koolituse toimumise kuupäevad:
11. veebruar
12. veebruar
24. märts
25. märts
22. aprill
23. aprill
22. mai
Toimumiskoht: Tartu Ülikooli õppehoonetes

Koolituse eesmärk:
Anda valmisolek, vajalikud teadmised ja oskused kaasava hariduse rakendamiseks alushariduses, sh laste iseärasuste märkamise, arengule soodsa keskkonna loomise ning õppe- ja kasvatustegevuste planeerimise ja läbiviimise osas koostöös erinevate osapooltega.

Koolituse sisu:
Kaasava hariduse mõiste. Kaasava hariduse rakendamise mudeli lapse tasand: füüsiline, sotsiaalne ja psüühiline kaasatus.
Kaasava hariduse rakendamise mudeli õpetaja tasand (õpetaja omadused ja õpetamine).
Kaasava hariduse rakendamise mudeli õpetaja tasand. Erivajadusega lapse toetamine (sagedamini esinevad erivajaduse liigid eelkoolieas ja neile vastav tugi; IAK koostamine).
Kaasava hariduse rakendamise mudeli õpetaja tasand. Erivajadusega lapse toetamine kaasava hariduse rakendamisel (sotsiaal-emotsionaalne areng ja selle toetamine; käitumise tugikava koostamine ja rakendamine).
Kaasava hariduse rakendamise mudeli perekonna tasand (pere kaasamine ja pere toetamine).
Kaasava hariduse rakendamise mudeli institutsiooni tasand (organisatsioonikultuur ja organisatsiooni struktuursed omadused) ja riigi tasand (poliitika ja seadustik, ressursid, koostöö ja monitooring).
Kaasava hariduse rakendamise strateegia lasteaias.
Iseseisev töö.

Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
-mõistab kaasava hariduse tähendust ja mõtestab kaasava hariduse definitsiooni erinevaid aspekte oma lasteaia kontekstis;
-teab kaasava hariduse rakendamise tegureid lapse, pere, õpetaja, institutsiooni ja riigi tasandil ning mõtestab neid oma lasteaia kontekstis;
-loob lasteaias kõikide laste arengule soodsa õpi- ja kasvukeskkonna ja reflekteerib tulemuste üle;
-teab, millal koostada lapsele IAK või käitumise tugikava
-koostab IAK ja käitumise tugikava; rakendab käitumise tugikava ja analüüsib selle tõhusust;
-teeb koostööd lasteaiasiseses koostöövõrgustikus iga lapse arengu toetamiseks ja reflekteerib koostöö tulemuse üle;
-hindab ja analüüsib kaasava hariduse rakendamise hetkeseisu oma lasteaias;
-planeerib arendustegevused kaasava hariduse edendamiseks lasteaias ja rakendab planeeritud tegevusi lasteaias;
-loob süsteemi kaasava hariduse rakendamiseks lasteaias lähtuvalt hetkeseisu analüüsist ja erinevate rakendatud tegevuste refleksiooni tulemusi arvesse võttes.

Lõpetamise tingimused:
kursuse läbimiseks on vajalik osalemine vähemalt kolmel koolituspäeval, viie iseseisva töö sooritamine meeskonnana ja iseseisvate tööde esitlemine koolituspäevadel.

Õppejõud-koolitajad: Pille Nelis ja Riin Tamm

Väljastatav dokument: tunnistus

Tegevust "Haridus- ja noortevaldkonna töötajate esma- ja täiendusõpe ning järelkasv" kaasrahastab Euroopa Liit ning koolitusel osalemine on õppeteenustasuta.

REGISTREERI END KOOLITUSELE SIIN

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!