Breadcrumb
Breadcrumb
Sisseastumine haridusteaduse doktoriõppekavale
Loe doktoriõppekava kohta lähemalt
2023. aastal kandideerivad doktoriõppe projektid
Sotsiaalteaduste valdkond
- Strategies of effective interactions with e-books in Estonian basic schools: a sequence analysis study in education. Supervisors: Margus Pedaste, Leo Aleksander Siiman
- The role of goal-setting in enhancing the self-regulated learning process in the digital learning environment within the context of higher education. Supervisors: Katrin Saks, Natalia Edisherashvili
- The impact of school practice on the development of L2 student teachers’ didactics and subject didactics competences. Supervisor: Krista Uibu
- Assessment of science competence in primary school through the model of inquiry-based learning. Supervisors: Margus Pedaste, Gerli Silm
- Identifying and supporting high ability learners in mathematics: developing the in-service courses for pre- and primary school teachers and testing the effectiveness of it. Supervisors: Merle Taimalu, Karin Täht
Loodus- ja täppisteaduste valdkond
- From School to Society: establishing learning progressions and interactive strategies involving wicked problems throughout school levels. Supervisors: Miia Rannikmäe, Regina Soobard, Jari Lavonen.
- Promoting students’ awareness about climate change mitigation using GIS capabilities. Supervisors: Regina Soobard, Birgit Viru.
Vastuvõtutingimused
Vastuvõtutingimused: doktoritöö kavand (osakaal 50%), sisseastumisintervjuu (osakaal 50%).
Doktoritöö kavand ja sisseastumisintervjuu
Doktoritöö kavandi pikkus on kuni viis A4 formaadis lehekülge (kirjanduse loeteluta). Kavandis esitatakse uurimisprobleem, selgitatakse selle innovaatilisust ja tähtust, tuginedes teaduskirjandusele, lahendamiseks kavandatud uurimismetoodikat ja vajalikke vahendeid ning kirjeldatakse, kuidas oodatavad tulemused on olulised praktikas ja rahvusvahelises teaduskogukonnas.
Kavandile lisatakse kandidaadi poolt info, mille põhjal saab ülevaate kandidaadi teaduspotentsiaalist: info senisest teaduslikust tegevusest (sh teadustöö ülesannet sisaldavatel ametikohtadel töötamine), loend avaldatud teaduspublikatsioonidest ja esinemisest konverentsidel.
Sisseastumisintervjuul mõtestab kandidaat 5 minuti vältel inglise keeles lahti oma doktoritöö kavandi ja seejärel toimub kuni 25-minutiline intervjuu komisjoniga.
Hindamiskriteeriumid
Kavandi hindamise kriteeriumid (vastuvõtutingimuse täitmiseks on vajalik vähemalt 51 punkti):
- doktoritöö innovaatilisus ja tähtsus (kuni 20 p);
- uurimisprobleemi põhjendatus (kuni 20 p);
- uurimismetoodika adekvaatsus (kuni 20 p);
- kavandi teostatavus (kuni 10 p);
- kandidaadi teaduspotentsiaal kavandipõhise doktoritöö tegemiseks (kuni 30 p).
Intervjuu hindamise kriteeriumid (vastuvõtutingimuse täitmiseks on vajalik vähemalt 51 punkti):
- oskus lahti mõtestada doktoritöö kavand (sh uurimisprobleem, seonduv teaduskirjandus, metoodika) (kuni 30 p);
- motiveeritus õppimiseks haridusteaduse doktoriõppes ja töötamiseks valdkonnas (kuni 10 p);
- laiem analüüsi- ja üldistusoskus pedagoogilistel teemadel (kuni 20 p);
- orienteerumine Eesti ja maailma hariduselu probleemides (kuni 20 p);
- eneseväljendusoskus (kõigil kandidaatidel inglise keeles väljendumise oskus, eesti keelt emakeelena kõnelevatel kandidaatidel lisaks eesti keeles väljendumise oskus) (kuni 20 p).
Ajakava
03.07.2023 algusega kell 10.00 aadressil Jakobi 5 ruum 201.
Kandidaadid, kes elavad alaliselt väljaspool Eestit, saavad sisseastumisintervjuu teha videointervjuuna. Iga kandidaadiga lepitakse kellaaeg kokku individuaalselt pärast avalduste esitamist ja kavandite hindamist.