Maht: 52 akadeemilist tundi
Sihtrühm: Eesti Hariduse Infosüsteemi EHIS registreeritud lasteaiaõpetajad, kes töötavad 5-7-aastaste lastega
Kursuse eesmärgiks on arendada õpetajate oskusi kujundada erivajadusega laste keelelisi oskusi toetamaks laste toimetulekut tavakoolis.
Koolituse käigu arendatakse õpetaja professionaalseid oskusi järgmiste kompetentside osas:
* õppija toetamine, õppija individuaalsete õpivajaduste toetamine;
* õpi- ja õpetamistegevuse kavandamine, õpivara valimine, kohandamine või koostamine;
* refleksioon ja professionaalne enesearendamine.
Koolitus toetab läbivalt õpetajate eripedagoogilisi pädevusi kaasava hariduse rakendamiseks.
Kursuse toimumise kuupäevad ja ajakava:
30. august 2022 kell 10.00-17.00, ruum 218
31. august 2022 kell 09.00-16.00, ruum 218
3. oktoober 2022 kell 10.00-17.00, ruum 218
4. oktoober 2022 kell 09.00-16.00, ruum 218
Toimumiskoht: TÜ haridusteaduste instituut, Jakobi 5, Tartu
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- tunneb 5-7-a lapse kognitiivse ja kõne arengu seaduspärasusi koolieelses eas;
- oskab hinnata laste kogniitivset ja kõne arengut vanuses 5-7, kasutades selleks õpetajale käepäraseid meetodeid;
- mõistab keelelise mahajäämuse tekkimise põhjusi; mõistab kommunikatsiooni, tunnetustegevuse ja sotsiaalsete oskuste vastastikuseid arengulisi seoseid;
- oskab arvestada kommunikatsioonipuudega lapse eripära õppetöö kavandamisel ja õpikeskkonna kujundamisel rühmas;
- mõistab enda rolli koostöös erinevate spetsialistide ja vanematega, oskab otsida abi ja infot kommunikatsioonipuudega laste arengu toetamisel.
Koolituse teemad:
Eakohane ja eripärane kommunikatiivne areng
Keelelise arengu mahajäämuse põhjused, avaldumine ja märkamine vanuses 5-7
Keelepuude mõju lapse kognitiivsele ja sotsiaalsele arengule
Keelelise arengu probleemidega laste õpetamise eripedagoogilised põhimõtted; töö diferentseerimine rühma tingimustes; õppetegevuste kavandamine ja läbiviimine kaasavas rühmas
Õpetaja koostöö tugispetsialistidega - võimalused ja koostöövormid
Laste jutustama õpetamine
Kirjaliku kõne esmaste oskuste kujundamine
Õpetaja kõne ja õppetöös kasutatava keelematerjali raskusastme diferentseerimine laste individuaalsust arvestades
Teoreetiliste teadmiste rakendamine iseseisvas tegevuses (HEV lapse kommunikatiivsete ja kognitiivsete oskuste kirjeldus; jutustamisoskuse hindamine) ja oma tegevuse refleksioon sellise lapsega töötades
Õppejõud-koolitajad: Merit Hallap, Marika Padrik, Signe Raudik
Väljund: Koolituse läbinud ja õppekava täitnud õppijad saavad Tartu Ülikooli (digitaalse) tunnistuse.
Maksumus: Koolituse läbiviimist toetatakse Euroopa Liidu Sotsiaalfondist. Koolitus on sihtrühmas märgitud osalejale tasuta.
Koolituse katkestamisel on täiendusõppe pakkujal õigus nõuda leppetrahvi osaleja maksumuse ulatuses. Koolitusele registreerudes kinnitan, et osalen kursusel täismahus ja olen enda osaluse kooskõlastanud asutuse juhiga.
Autoriõigused koolituse ülesehitusele ja koolitusprogrammile kuuluvad Tartu Ülikoolile. Nende kasutamine Tartu Ülikooli kirjaliku loata on keelatud.
ESF meetme tegevuse "Tänapäevase õpikäsituse rakendamine ning kompetentsikeskuste arendamine Tallinna Ülikoolis ja Tartu Ülikoolis" alategevuse Õpetajate baaskoolitused ja baaskoolitustega seotud arendustegevused rahastusotsuste tingimuste alusel toimub koolitustele registreerumine täienduskoolituse infosüsteemis Juhan.