Kultuurikomisjon arutas õpetajahariduse õppe edendamist

Riigikogu kultuurikomisjon arutas avalikul istungil õpetajahariduse olukorda, tuginedes rahvusvahelise komisjoni kvaliteedihinnangule ja ülikoolide ekspertide arvamustele.

Eesti Kõrg- ja Kutsehariduse Kvaliteediagentuuri läbiviidud õppekavagruppide kvaliteedihindamise raames andis rahvusvaheline komisjon tänavu märtsis hinnangu 21 Tartu Ülikooli ja 25 Tallinna Ülikooli õpetajakoolituse ja kasvatusteaduste bakalaureuse- ja magistriõppe kavale.

Rahvusvaheline komisjon kiitis õpetajakoolituse ja kasvatusteaduste õppekavade paindlikkust õppetöö korraldamisel, tänapäevaste õppemeetodite kasutamist ja väga head praktikakorraldust. Samuti on õppekavade arendamisel ja õppetöö läbiviimisel sisukas koostöö õpetajate, koolide ja tööandjatega.

Õpetajakoolituse ja kasvatusteaduste õppekavade kitsaskohad on peamiselt üliõpilaste väike arv, suur väljalangevus, üliõpilaste vähene rahvusvaheline mobiilsus ja vähene teadustöö osakaal õppejõudude koormuses. Auditoorse töö koormus ei võimalda kõigil õppejõududel anda üliõpilastele piisavalt individuaalset tagasisidet.

Istungil tegid ettekanded Eesti Õpetajate Liidu juhatuse esimees Margit Timakov, Eesti Kõrg- ja Kutsehariduse Kvaliteediagentuuri hindamisjuht Hillar Bauman, Tallinna Ülikooli haridusinnovatsiooni prorektor Erika Löfström, Tartu Ülikooli sotsiaalteaduste valdkonna õppeprodekaan Margus Pedaste ning Haridus- ja Teadusministeeriumi õpetajaosakonna juhataja Kristi Mikiver.

Istung on järelvaadatav siin.

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!