Maht: 42 akadeemilist tundi (1,5 EAP-d)
Sihtrühm: koolieelsete lasteasutuste õpetajad
Koolituse toimumise kuupäevad:
25. veebruar
18. märts
8. aprill
29. aprill
20. mai
Toimumiskoht: Tartu Ülikooli õppehoonetes
Koolituse eesmärk
Anda koolieelse lasteasutuse õpetajale teadmised ja oskused koostöö- ja õpioskuste arendamiseks digi- ning meediapädevuse arengut toetavate ülesannete abil.
Koolituse sisu
Lasteaialapse eakohased õpi- ja koostööoskused ning nende üldised arendamisvõimalused.
Lasteaialapse digipädevuse etapid.
Digitaalne maailm lapsepärasena - mis tähendab digitaalne ja kuidas arvutid töötavad.
Kriitiline suhtumine digitehnoloogiasse ja selle kasutamisesse.
Meedia- ja eetikapädevuse kujunemine.
Probleemide lahendamise oskused.
Digisisu loomine.
Iseseisev praktiline töö - õpimapp.
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija
- selgitab, mis on digipädevus ning millised on lapse digipädevuse arenguetapid;
- selgitab, mis on meediapädevus ning millised on meediaoskuste põhivaldkonnad;
- oskab luua ja läbi viia ülesandeid lapse digi- ning meediapädevuse arendamiseks (sh digiseadmeta);
- teab viise, kuidas koostöö- ning õpioskuste arendamist saab toetada digivahenditega;
- selgitab, kuidas koostöö- ning õpioskuste arenemist saab toetada digi- ning meediapädevuse fookusega praktiliste ülesannete ja mängude abil;
- selgitab, millised võimalused on digi- ning meediapädevust arendavate ülesannete kohandamiseks vastavalt õpilaste keelelis-kultuurilisele taustale;
- koostab oma õppimisprotsessi analüüsi.
Lõpetamise tingimused: osalemine vähemalt neljal õppepäeval.Õpimapi valmimine ja õpiväljundite saavutamine.
Õppejõud-koolitaja: Külli Kallas
Väljastatav dokument: tunnistus
Tegevust "Haridus- ja noortevaldkonna töötajate esma- ja täiendusõpe ning järelkasv" kaasrahastab Euroopa Liit ning koolitusel osalemine on õppeteenustasuta.