Probleemilahendusliku meetodi rakendamine koolis

Maht: 60 akadeemilist tundi (48 tundi auditoorset, 12 tundi iseseisvat tööd), 2,25 EAP
Sihtrühm: üldhariduskoolide I-II kooliastme õpilastega tegelevad õpetajad ja tugispetsialistid
Koolituse toimumise kuupäevad: 05.05.-06.05.2025;  19.09.2025;  13.11.-14.11.2025  ja  23.01.2026
Toimumiskoht: Jakobi 5, Tartu

Koolituse eesmärk:
Täiendada õpetajate ja spetsialistide erialaseid teadmisi ning oskusi õpilaste suhtlus-, enesemääratlus- ja sotsiaalse pädevuse arendamise osas. Õpetada probleemilahendusliku meetodi rakendamise oskusi inimestevaheliste probleemide lahendamiseks, arendada õpetaja kui probleemolukordade käsitleja eneseanalüüsioskusi.

Koolituse sisu:
Laste sotsiaalne areng ja kõrvalekalded eakohasest sotsiaalsest arengust, haridusliku erivajadusega õpilased.
Õpilaste sotsiaalsete oskuste uurimisvahendid ja sekkumisstrateegiad koolis.
Inimestevaheliste probleemide lahendamise eeloskuste sh sõnavara ja empaatia arendamine.
Emotsioonid, nende märkamine endal ja teistel, väljendumine ja väljendamine.
Inimestevaheliste probleemide lahendamise oskuste ehk metakognitiivsete protsesside õpetamine klassis.
Probleemi mõiste, alternatiivsed lahendused, tagajärgedele mõtlemine, põhjused ja eesmärgi seadmine.
Probleemilahendusliku meetodi rakendamine lastevaheliste konfliktide käsitlemisel.
Õpetaja eneseanalüüsioskused probleemilahendusliku meetodi õpetamisel ja rakendamisel.

Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- teab laste sotsiaalse arengu aspekte ja tunneb ära lapsed, kes vajavad enam abi sotsiaalse pädevuse arendamisel;
- on omandanud oskused ja töövahendid õpilaste sotsiaalsete oskuste uurimiseks ja hindamiseks;
- on omandanud teoreetilised teadmised, et orienteeruda suhtlus-, enesemääratlus- ja sotsiaalse pädevuse valdkonna mõistetes;
- on tutvunud inimestevaheliste probleemide lahendamise eeloskustega (sõnavara ja empaatilised oskused) ja suudab neid õpilastele õpetada;
- on tutvunud inimestevaheliste probleemide lahendamise oskustega (metakognitiivsed protsessid) ja suudab neid õpilastele õpetada;
- on arendanud eneseanalüüsi oskusi probleemilahendusliku meetodi õpetamisel ning konfliktide lahendamisel.

Lõpetamise tingimused: osalemine auditoorses õppetöös 75% ulatuses ning ettenähtud iseseisvate koduste tööde sooritamine.

Õppejõud-koolitajad: Ly Erg

Väljund: tunnistus

Maksumus: 420€
NB! Kui koolituse eest tasub juriidiline isik, siis palume kindlasti täpsustada ka maksjat. Haridusasutuste puhul palume anda teada, kas maksjaks on haridusasutus või haridusasutust haldav omavalitsus!

REGISTREERI END KOOLITUSELE SIIN

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!