Eesti Haridusteaduste Ajakirja uus vabanumber ilmub 1. mail 2025. Ajakirjanumbri kümme artiklit keskenduvad haridusvaldkonnas aktuaalsetele teemadele ja probleemidele – eelkooliealiste laste ja õpilaste üldpädevuste arendamine ja hindamine ning õpetajate ja teiste kooli töötajate heaolu nii personaalsest kui ka organisatsioonilisest vaatest.
Ülevaateartikkel väikelaste kirjaoskuse arengust Marja-Kristiina Lerkkaneni sulest selgitab kirjaoskuse kujunemist alates väga noorest east ning avab õpetajate ja kodu võimalusi laste kirjaoskuse toetamiseks. Väikelaste teemal jätkavad Anne-Mai Meesak, Eve Kikas, Tiiu Tammemäe, Maire Tuul, Astra Schults ja Natalia Tšuikina artikliga üldpädevuste hindamisvahendist, mida saavad lasteaiaõpetajad kasutada laste kognitiivsete, akadeemiliste, õpi- ja sotsiaalsete oskuste arengu toetamiseks.
Karin Konksi, Merle Taimalu ja Karin Täht annavad süstemaatilise ülevaate alus- ja alghariduses matemaatilise andekuse toetamise viisidest seoses tõenduspõhiste sekkumistega. Triinu Kilp-Kabel, Kaja Mädamürk, Jüri Kurvits, Jake McMullen, Minna Hannula-Sormunen ja Saku Määttä analüüsivad põhikooliõpilaste matemaatikapädevuse komponente ajalises dünaamikas ning selgitavad, millised matemaatikapädevuse osad ennustavad õpilaste tulemusi põhikooli lõpus.
Külli Kallas ja Margus Pedaste keskenduvad õpilaste digipädevuse eri komponentide uurimisele kõigis põhihariduse kooliastmetes. Üldpädevuste teemat jätkavad Triin Liin, Lisette Laur ja Karin Täht, keskendudes karjääripädevuse hindamisvahendi loomisele ning põhikooli- ja gümnaasiumiõpilaste karjääripädevuse kaardistamisele.
Kooli töötajate heaolu käsitleb Triin Ulla, Kätlin Kell, Kelly Lindemann ja Ingrid Valgma artikkel õpetajate enesetõhususe ja hoiakute hindamisest kaasava hariduse kontekstis. Õpetajate ja tugispetsialistide kiusamiskäitumise kogemusi ja seoseid nende üldise heaolu ja tööga rahuloluga uurisid Minni Aia-Utsal ja Kristi Kõiv.
Kristi Palk, Liina Lepp ja Äli Leijen arutlevad positiivsete õpilase-õpetaja suhete ja tegevuste üle, mis õpilase-õpetaja suhet positiivsemaks muudavad. Marcus Ehasoo ja Eve Eisenschmidt käsitlevad koolijuhtide heaolu läbi nende endi arvamuste, pöörates tähelepanu tööülesannete selgusele, töönõudmistele, olemasolevatele ressurssidele ja koolipidaja poolsele toetusele.
Ajakirjanumbri lõpetavad kahe päevakohase eestikeelse õpiku tutvustused. Toimetajad Pille Häidkind ja Piret Soodla tutvustavad õpikut „Erivajadustega õppijad Eesti haridussüsteemis: märkamine, hindamine ja õpetamine" ning Äli Leijen õpikut „Kaasav haridus".
Erinumbri toimetajad on Tartu Ülikooli kasvatusteaduste kaasprofessor Kristi Kõiv ja Tallinna Ülikooli uurimismeetodite dotsent Anna-Liisa Jõgi.
Eesti Haridusteaduste Ajakiri on eelretsenseeritav rahvusvahelise toimetuskolleegiumiga eestikeelne teadusajakiri, mida annavad koostöös välja Tartu Ülikool ja Tallinna Ülikool. Ajakirja veebiväljaande ja info kaastöölistele leiab aadressilt https://eha.ut.ee/.