Autor:
/Pexels

Veel matemaatika õppimise motivatsioonist: õpetaja käsiraamat ja taskuhäälingu saade

Lõppes MATHMot uuring

MATHMot uuring kestis oktoobrist 2020 novembrini 2024. Matemaatika motivatsiooni koosloome alghariduses - pikiuuring kuues Euroopa riigis (MATHMot) uuris matemaatika õppimise motivatsiooni arengut ja seda protsessi mõjutavaid tegureid riikidevahelises võrdluses. Uuringus jälgiti kuue riigi – Norra, Rootsi, Soome, Eesti, Portugali ja Serbia – õpilaste motivatsiooni ja akadeemiliste emotsioonide kujunemist. Nendes kuues riigis kaasati 287 kooli ja üle 11 000 kolmandate ja neljandate klasside õpilase, keda aasta hiljem külastati uuesti. Uuringus osales ka umbes 9000 lapsevanemat ja umbes 700 õpetajat. Uuringut rahastas Norra Teadusnõukogu.

Õpetaja käsiraamat

Uuringu raames loodi õpetajatele käsiraamat, mis võiks huvi pakkuda õpetajatele, kes õpetavad matemaatikat põhikooli esimeses või teises kooliastmes. Käsiraamatus on infot motivatsiooni, akadeemilistele emotsioonide ning õpilaste matemaatilise identiteedi ja enesekindluse kohta. Seal on mitmeid õpetajate toodud näiteid, kuidas nemad toetavad õpilaste matemaatikaga seotud motivatsiooni ja õpirõõmu oma tundides. Tutvu käsiraamatuga alloleval lingil:

Image
mathmot.png

Taskuhäälingu Õpipisik saade uuringu tulemustest

Jagame ka soovitust kuulata TÜ haridusteaduste instituudi taskuhäälingu "Õpipisik" saadet, kus Äli Leijen, Kristi Pikk ja Katre Kikkas rääkisid MATHMot uuringu tulemustest: mis mõjutab matemaatika õppimise motivatsiooni? Mida leiti seoses õpetajate uskumuste ja praktikatega? Millist rolli mängib matemaatika õppimise juures sotsiaalmajanduslik taust? 
Kuula saadet siin (saate pikkus 36 minutit). 

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!
raamaturiiul

Kui see sobib kõigile, ei sobi see kellelegi. Kutsevaliku õppekavaloome õppetunnid ettevalmistava õppe eelõhtul

Digivahendid

Digivahendite mõtestatud kasutamine arendab õpilaste sotsiaal-emotsionaalseid oskusi

ITD juhendnöörid header

Valminud on teadusaladeülese ja -vahelise koostöö juhend teadlastele