Maht: 52 akadeemilist tundi (2 EAP-d)
Sihtrühm: koolieelsete lasteasutuste õpetajad, üldhariduskoolide, kutsekoolide ja ka huvikoolide õpetajad ja tugispetsialistid.
Koolituse toimumise kuupäevad: 13. märts, 11. aprill, 25. aprill, 15. mai, 30. mai.
Toimumiskoht: Tartu Ülikooli õppehoonetes
Koolituse eesmärk
Kujundada valmisolek, teadmised ja oskused õpetaja ja tugispetsialisti eneseteadlikkuse ja -juhtimise olulisusest, praktilistest võimalustest igapäevaelus, enda rollist oma subjektiivse heaolu mõjutajana ning omandada oskus selle parendamiseks.
Koolituse sisu
Sotsiaal-emotsionaalse pädevuse mõiste.
Subjektiivne heaolu ja suhted.
Käitumisraskus kui lapse ja noore abipalve täiskasvanule.
Kuidas õpetaja saab toetada laste ja noorte sotsiaal-emotsionaalset pädevust ja subjektiivset heaolu.
Kuidas kujunevad uued oskused ja harjumused.
Iseseisevad tööd.
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija
- analüüsib enda sotsiaal-emotsionaalse pädevuse (sh eneseteadlikkus ja enesejuhtimise) taset, on teadlik oma tugevustest ja arenguvajadustest;
- on teadlik ja rakendab tõhusaid enesejuhtimise viise oma subjektiivse heaolu toetamiseks;
- mõistab oma subjektiivse heaolu ja enesejuhtimise mõju laste ja noorte psühholoogilisele heaolule ja õpitulemustele;
- oskab näha lapse ja noore käitumisraskuse taga tema abivajadust ning omab tööriistu selle abivajaduse väljaselgitamiseks;
- tunneb tõhusa koostöö aluseid ning oskab neid teadlikult rakendada õppija arengu toetamisel rühmas ja klassiruumis
Lõpetamise tingimused
Osalemine vähemalt neljal õppepäeval, iseseisvate ülesannete sooritamine ja õpiväljundite saavutamine.
Õppejõud-koolitajad: Lii Kaudne.
Väljastatav dokument: tunnistus
Tegevust "Haridus- ja noortevaldkonna töötajate esma- ja täiendusõpe ning järelkasv" kaasrahastab Euroopa Liit ning koolitusel osalemine on õppeteenustasuta.