Pedagoogiliste kompetentside baaskursus koolieelsete lasteasutuste õpetajaid abistavatele töötajatele

Maht: 78 akadeemilist tundi (53 tundi auditoorset, 25 tundi iseseisvat tööd), 3 EAP-d
Sihtrühm: pedagoogilise hariduseta, vähemalt keskharidust omavad õpetajaid abistavad töötajad koolieelses lasteasutuses.
Koolituse toimumise kuupäevad: 09.-10. september; 01.-02. oktoober; 21.-22. oktoober; 11. november 2025.
Toimumiskoht: Tartu Ülikooli haridusteaduste instituut (Jakobi 5, Tartu).

Koolituse eesmärk
Kursuse eesmärk on toetada lasteaias õpetaja abistavate töötajate esmaste pedagoogiliste baasteadmiste omandamist lähtudes õpetaja kutsestandard tase 6 sätestatust.
Selleks mõtestame õpetajat abistava töötaja rolli õpetaja toetamisel ja koostöös õpetajaga laste arenguga seotud vajaduste jälgimisel.

Koolituse sisu
Alushariduse riiklik õppekava
Õpikäsitus - mida tähendab nüüdisaegne õpikäsitus? Mis on õppimine?
Lapse üldoskuste areng (mängu-, tunnetus- ja õpioskused, sotsiaalsed ja eneseregulatsiooni oskused)
Valdkonnade lõiming
Lapse arengust lähtuv õppe- ja kasvatustöö
Mäng kui õppimise toetaja
Loovus kui õppimise toetaja
Haridustehnoloogia kui õppimise toetaja
Valdkond Muusika lõiming teiste valdkondadega
Õpi- ja kasvukeskkonna kujundamine Eesti kultuuritraditsioonide väärtustamise kaudu
Meeskonnatöö õpetaja- abiõpetaja-lapsevanem. Sotsiaalsed suhted rühmas
Kultuurierinevused rühmaruumis
Pedagoogiline dokumenteerimine
Kuidas keskkond toetab lapse õppimist?
Lapse õpi-ja kasvukeskkond (last ümbritsev vaimne, sotsiaalne, füüsiline ja digikeskkonna kooslus)
Lasteaia külastus
Õpetaja abistava töötaja roll
Õppimine väljaspool rühmaruumi
Õuesõppe praktilised näited
Iseseisev töö "Õppemängu koostamine ja analüüs"
Oma mängu (mänguline tegevus) esitlus ja refleksioon

Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija
- oskab koostöös õpetajaga luua turvalise, mängulise ja arengut toetava kasvukeskkonna;
- on mõtestanud enda rolli õpetaja abistamisel;
- teab, kuidas koostöös õpetajaga kavandada õppe- ja kasvatustegevust, sh lõimivaid tegevusi;
- on loonud, rakendanud ning analüüsinud ja tutvustanud oma koostatud mängu;
- teab vaatluse põhimõtteid ja on analüüsinud koolieelses lasteasutuses vaadeldud tegevust;
- oskab oma tegevust analüüsida ja näha arenguvõimalusi.

Lõpetamise tingimused: kursuse õpiväljundite saavutamine, osalemine õppes vähemalt 70% õppetöös ja iseseisvate ülesannete arvestuslik sooritamine.

Õppejõud-koolitajad: Marge Kimmel, Egle Säre, Tiina Kivisalu, Evelin Laugus, Kairi Ennok, Terje Puistaja, Marju Järvpõld, Vieno Rjabova, Leila Janno, Karine Andrjuškevitšjute.

Väljastatav dokument: tunnistus

Registreerumisel palun lisage kindlasti oma töökoht ja amet ning lahtris "Täiendav info või küsimused seoses koolitusel osalemisega" selgitage paari lausega oma motivatsiooni kursusel osalemiseks (max kuni 1000 tähemärki).

Juhime tähelepanu, et registreerumine ei taga automaatselt kohta koolitusel. Osalejad valitakse välja motivatsioonikirjade alusel ja teile saadetakse eraldi kinnitus, et olete koolitusele vastu võetud. Motivatsioonikirja puudumisel pääseb koolitusele vaid juhul, kui sinna jääb vabu kohti.

Koolitust rahastatakse Euroopa Sotsiaalfondi tegevusest "Täiskasvanuhariduse arendamine ja mitteformaalsete õppimisvõimaluste pakkumine" (ESF VÕTI).
Kursuse hind on 689 eurot ja see tasutakse kursuse lõpetaja eest ESF VÕTI vahenditest.

REGISTREERI END KOOLITUSELE SIIN

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!