Maht: 52 tundi
Sihtrühm: koolieelse lasteasutuse õpetajad
Koolituse eesmärk: Anda ülevaade koolieelses eas esinevatest kõnepuuetest ning kujundada teadmised lasteaiaõpetaja ja logopeedi koostööst kõneliste erivajadustega laste kooliks ettevalmistamisel.
Koolituse sisu:
Kõnelise erivajaduse erinevad avaldumisvormid: häälduspuue, düsartria, kogelus, primaarne ja sekundaarne alakõne
Kõnelise erivajaduse märkamine
Lasteaiaõpetaja ja logopeedi roll kõneliste erivajadustega laste toetamisel
Koolivalmiduse kujundamine kõneliste erivajadustega lastel
Õpiväljundid:
Täienduskoolituse läbinud õppija:
- teab koolieelses eas avalduvaid kõneprobleeme;
- oskab märgata rühmas kõneliste erivajadustega lapsi;
- tunneb erinevaid koostöövõimalusi logopeediga;
- oskab valida sobiva õppematerjali kõnearenduslikus töös kõneliste erivajadustega lapsega;
- on teadlik erinevatest eripedagoogilistest võtetest kõneliste erivajadustega laste koolivalmiduse kujundamisel.
Õppejõud-koolitajad: Merit Hallap, Marika Padrik
Väljund: Kursuse läbinud saavad Tartu Ülikooli tunnistuse