Pedagoogika baaskoolitus õpetaja abile

Maht: 52 akadeemilist tundi (40 tundi auditoorset, 12 tundi iseseisvat tööd)
Sihtrühm: Pedagoogilise hariduseta põhikooli pikapäevarühma kasvatajad, õpilaskodu kasvatajad, ringijuhendajad, raamatukoguhoidjad jt.
Kursuse eesmärk: Toetada abiõpetajana töötamiseks vajalike esmaste pedagoogiliste baasteadmiste omandamist. Anda kursusel osalejatele praktilisi teadmisi ning oskusi selleks, et toetada erinevaid õppijaid ja suunata neid iseseisvalt õppima, otsustama, aega planeerima ning iseennast analüüsima ning motiveerima. Toetada osalejate pädevusi kujundada sobivat õpikeskkonda, motiveerida õppijat ning toetada koostööoskusi.
Selleks mõtestame abiõpetaja rolli õppimise toetamisel õpilünkade leevendamiseks ja õppimist toetava õpikeskkonna kujundamisel ning toetame kursusel osalejate:
- teadmisi laste õppimise ja arengu seaduspärasustest;
- suhtlemis- ja koostööoskusi;
- arusaama õppimise ja tänapäevaste õpetamise põhimõtetest ja nende rakendamisest;
- oskusi õppija õppimise sh motivatsiooni toetamisest ning õppimist toetava õpikeskkonna kujundamisest.
Kursuse toimumise kuupäevad ja ajakava:
28. veebruar 2022 kell 10.00-17.00, ruum 202
14. märts 2022 kell 10.00-17.00, ruum 202
29. märts 2022 kell 10.00-17.00, ruum 218
25. aprill 2022 kell 10.00-17.00, ruum 202
9. mai 2022 kell 10.00 - 17.00, ruum 218
Toimumiskoht: Tartu Ülikooli haridusteaduste instituut, Jakobi 5, Tartu

Koolituse teemad:
Õpetaja suhtlemine õpilasega
- Grupi eesmärk ja juhtimine
- Juhtimisteemant õpetaja käitumise mudelina
- Grupi arengufaasid ja õpetaja kui juhi soovitavad käitumisviisid neis
- Õpilaste rollid klassis/grupis
Õpikeskkonna kujundamine
- Emotsionaalselt turvalise keskkonna loomine
- Koostöine õpikeskkond, koostöö õpetaja ja tugimeeskonnaga
- Õppijate huvidele toetumine õpihuvi taasleidmiseks ja koostöö loomiseks
Õppimise ja arengu toetamine
- Mis on õppimine?
- Õppimist mõjutad tegurid ja seaduspärasused
- Sotsiaal-emotsionaalsed aspektid õppimisel
- Individuaalsed õpivajadused, sh eelteadmiste hindamine
- Õpetamise meetodid, NÕK rakendamine tugiõpetajana
- Motivatsioon
-Liikumine ja õppimine
- Õppimist toetav tagasiside, sh õppimise analüüsimine lähtudes õppe eesmärkidest

Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- teab, kuidas individuaalselt ja õpigruppidega kontakti saavutada;
- tunneb õpperühma arengufaase ja teab, kuidas neis käituda;
- mõistab ja oskab oma töös kasutada õppimise peamisi seaduspärasusi;
- teab, kuidas toetada õpi- ja enesemääratluspädevuse kujunemist;
- on valmis koostööks õpetajaga, sh lähtub õppe läbiviimisel õpetaja antud juhistest;
- on valmis koostööks õppijaga, valmis teda aktiivselt kuulama ja arvestama tema kui õppija eripäraga;
- oskab kujundada õppimist toetavat keskkonda;
- on mõtestanud enda rolli ja tugevusi abiõpetajana.

Õppejõud-koolitajad:Heiki Krips, Merle Taimalu ja Maria Jürimäe
Väljund: Koolituse läbinud ja õppekava täitnud õppijad saavad Tartu Ülikooli (digitaalse) tunnistuse.​​​​​​​
Maksumus: Koolituse läbiviimist toetatakse Euroopa Liidu Sotsiaalfondist. Koolitus on sihtrühmas märgitud osalejale tasuta.

KOOLITUSE RÜHM ON TÄITUNUD!

REGISTREERUN KOOLITUSELE

Image
-
Tartu Ülikool

Tehnoloogiaga rikastatud mängud 3-7-aastaste laste eesti keele õppe toetamiseks

Tartu Ülikool

Aktiivse ainetunni digiamps: erivajadusega lapse tunni rikastamine aktiivsete tegevustega

Tartu Ülikool

Micro degree "Use of technology in contemporary learning"