Autor:
Artem Podrez, pexels.com

Eesti keele õppimine ja õpetamine mitmekultuurilises õpikeskkonnas

Maht: 110 akadeemilist tundi (56 tundi auditoorset, 54 tundi iseseisvat tööd)
Sihtrühm: Koolieelsete lasteasutuste õpetajad, tugispetsialistid, kellel on aktiivne töösuhe koolieelses lasteasutuses.
Koolituse toimumine: 3.-4. juuni, 17.-18. juuni, 13.-14. august, 22. august 2024

Koolituse ajakava:

E 03. juuni 2024 kell 10.00 - 17.00
T 04. juuni 2024 kell 09.00 - 16.00
E 17. juuni 2024 kell 10.00 - 17.00
T 18. juuni 2024 kell 09.00 - 16.00
T 13. august 2024 kell 10.00 - 17.00
K 14. august 2024 kell 09.00 - 16.00
N 22. august 2024 kell 10.00 - 17.00


Toimumiskoht: Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudis aadressil Jakobi 5, Tartu.

Koolituse eesmärk: suurendada õpetajate kultuuridevahelist pädevust ja valmisolekut töötada mitmekeelses ja -kultuurilises õpikeskkonnas ning arendada muukeelsete laste eesti keele oskust ja kultuuriteadlikkust mitmekesiste meetodite rakendamise kaudu.

Koolituse sisu:

Kultuuridevaheline haridus ja õpetaja pädevused
Laste keeleline ja kultuuriline identiteet mitmekultuurilises keskkonnas
Mängides eesti keeles kõnelema
Mängides kuulama ja jutustama, lugema ja kirjutama
Muukeelne laps lasteaias. Eesti keele kui teise keele õppe põhimõtted, I osa
Muukeelne laps lasteaias. Eesti keele kui teise keele õpetamise mängud, võtted, õppematerjalid, II osa
Õppetööd toetavad digivahendid. Digipedagoogika lasteaiaõppes
Iseseisev töö.

Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- on teadlik kultuuridevahelise hariduse eesmärkidest ning tunneb võimalusi arendada oma kultuuridevahelist pädevust;
- oskab rakendada diskrimineerimist ennetavaid strateegiaid ning kultuuripimedat hoiakut;
- teab keeleliste osaoskuste (jutustamine, kuulamine, kirjutamine ja lugemine) õpetamise põhimõtteid koolieelses lasteasutuses ning oskab kavandada mänge ja mängulisi tegevusi keeleliste osaoskuste arendamisel;
- oskab kujundada muukeelset last toetavat mitmekeelset õpikeskkonda;
- oskab kasutada eesti keele kui teise keele arengut toetavaid meetodeid ja õppevahendeid, arvestades seejuures laste eripära ning keelelist tausta;
- väärtustab kultuurilist mitmekesisust ja õpetamist kultuuriliselt mitmekesises rühmas, rakendades erinevaid veebikeskkondi ja õpitarkvara.
- oskab leida ja valida õppetööd toetavaid digitehnoloogilisi vahendeid ja näitlikustab, kuidas neid õppe- ja kasvatustegevuses eesmärgipäraselt rakendada;
- oskab planeerida ja korraldada õppe- ja kasvatustegevusi, integreerides tehnoloogilisi vahendeid eesti keele omandamisse.

Lõpetamise tingimused: Koolituse läbimiseks on vajalik osalemine vähemalt viiel õppepäeval ja iseseisvate tööde sooritamine ning õpiväljundite saavutamine.

Õppejõud-koolitajad: Esta Sikkal, Krista Uibu, Heily Leola, Maiki Vanahans, Vieno Rjabova
Väljund: Koolituse lõpetamise tingimused täitnud õppijad saavad Tartu Ülikooli täiendusõppe digitaalse tunnistuse.

Maksumus: Koolitust rahastab Haridus- ja Teadusministeerium. Koolitus on sihtrühmas märgitud osalejale õppeteenustasuta.

REGISTREERUN KOOLITUSELE

RÜHM ON TÄITUNUD! Ootejärjekorda lisamiseks kirjuta palun anni.vallsalu@ut.ee

Tartu Ülikool

Tehnoloogiaga rikastatud mängud 3-7-aastaste laste eesti keele õppe toetamiseks

Tartu Ülikool

Aktiivse ainetunni digiamps: erivajadusega lapse tunni rikastamine aktiivsete tegevustega

Tartu Ülikool

Micro degree "Use of technology in contemporary learning"