Autor:
Maria Kilk

Maailma ühe juhtiva haridusteadlase professor Marcia C. Linni avalik loeng

Loodusteadusliku hariduse vallas üks tuntumaid teadlasi professor Marcia C. Linn peab 7. novembril avaliku loengu kõigile, keda huvitavad loodusteaduste õppimine ja õpetamine, nüüdisaegsed tehnoloogilised lahendused ja õiglus ühiskonnas.


Marcia C. Linn on haridusteaduste professor California Ülikoolis Berkeleys. Ta on omandanud doktorikraadi Lee Cronbachi juhendamisel Stanfordi Ülikoolis ja töötanud aasta Genfis Jean Piaget’ töörühmas. Ta on arvukate mõjukate haridusvaldkonna teadusartiklite ja raamatute autor ning veebipõhise uurimusliku õppekeskkonna WISE looja.

Image
Professor Marcia C. Linni avalik loeng

Ingliskeelses loengus „Designing instruction to promote integrated understanding of science and social justice“ („Õpiprotsessi kujundamine eesmärgiga edendada lõimitud arusaama loodusteadusest ja sotsiaalsest õiglusest“) ja sellele järgnevas arutelus käsitletakse teadmiste lõimimise pedagoogika alusel loodud veebiõppemooduleid. Moodulid on loonud California Berkeley Ülikooli uurimisrühma õpetajad, haridusteadlased ja arvutiteadlased ning need on mõeldud põhikooli vanemale astmele ja gümnaasiumile.


Ettekandes räägitakse kliimamuutuste õppemooduli näitel, kuidas siduda õppimist kohaliku kontekstiga ning seda näitlikustatakse inimtasandil ilmnevate tagajärgedega: astma leviku ja linnade kuumasaarte tekkega. Mõlema tagajärje puhul kohandasid õpetajad loodud mooduleid vastavalt õpilaste kogemustele, ideedele ja huvidele. Need õppemoodulid nõudsid õpilastelt ja õpetajatelt ka diskrimineerimise ning selle vastu võitlemise vajaduse käsitlemist.


Koolides õppemoodulite rakendamise kohta tehtud uuringud näitasid teadmiste lõimimise pedagoogika põhimõtete väärtuslikkust õppetöö kavandamisel. Näiteks õppisid õpilased paremini eristama oma eelteadmistele tuginevaid intuitiivseid arusaamu teaduslikest tõenditest tahkete osakeste saaste kohta.


Loeng toimub teisipäeval, 7. novembril kl 1517 haridusteaduste instituudis (Jakobi 5) ruumis 115/116. Pool tundi enne ja pärast üritust pakutakse kohvi ja suupisteid. Loengule saab registreeruda 31. oktoobrini.


Loengut on oodatud kuulama õppejõud, õpetajad, doktorandid, üliõpilased ja teised huvilised.

Rahvusvaheline haridustehnoloogia konverents "International Conference of Innovative Technologies and Learning“ (ICITL 2024)

Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudis toimub 14.–16. augustil rahvusvaheline konverents „International Conference of Innovative Technologies and Learning“ (ICITL 2024).
Pirjo Mõttus

VIDEO. Miks õppida haridustehnoloogiat?