Pedagoogika osakonna teadus- ja arendustöö

Käimasolevad projektid

Pandeemiast tingitud eriolukorra stsenaariumid on loonud koolidele rea väljakutseid. Projekt ACCED (ACCelerating future EDucation online - in the time of Virus) keskendub õpetajate koolituskontseptsiooni ja vaba juurdepääsuga e-kursuste (MOOC) loomisele ja katsetamisele kuues partnerriigis – Rumeenias, Hispaanias, Kreekas, Itaalias, Eestis ja Hollandis.
Kursuste eesmärgiks on toetada õpetajaid agiilsete ehk muutlikule maailmale vastavate paindlike ning kergesti kohandatavate õpistsenaariumide loomisel, et arendada õppijate ülekantavaid pädevusi.
Projekt võimaldab õpetajatel kasutada erinevaid paindliku metoodika raamistikke, nagu Scrum, Kanban, Lego Serious Play jt.

Projekti kestus: 2020-2022
Projektis osalevad pedagoogika osakonna õppejõud: Karmen Trasberg, Krista Kõrgesaar, Karin Naruskov ja Joosep Heinsalu
Projekti koduleht: https://ivetagr.org/acced/agile-scrum/

Image
Logo

Kestus: 01.03.2020 – 30.11.2022
Projekti "Jätkusuutlik finantskirjaoskus kutsehariduses" (SuFi) raames töötatakse välja avatud veebikursus teemal jätkusuutlik finantskirjaoskus kutsehariduses, kaasates õppijad, õpetajad ja huvirühmad uute vajalike kompetentside väljaselgitamiseks ja kursuse arendustöös. Online kursus saab olema kättesaadav kõigile Balti regiooni kutseharidust andvatele asutustele. Erinevad osapooled (õppijad, õppejõud, huvigrupid partnerid) on kaastaud koosolekutele ja online kursuse e-platformis (Stormboard) osaledes kolmefaasilises arendustöös. Töötatakse välja online finants-moodul (15 ECTS) lähtudes jätkusuutlikkuse printsiibist. Finants-moodulit testitakse ja piloteeritakse Soome, Läti ja Eesti partnerite kutseharidust pakkuvate organisatsioonide Moodle keskkondades.

Projekti kogumaksumus: 530 869,70 EUR, ERDF poolne kaasfinantseering: 422 411,34 EUR
Juhtpartner: Haaga-Helia University of Applied Sciences (Soome)
Partnerid:
1. Profesionālās izglītības kompetences centrs “Liepājas Valsts tehnikums” (Läti)
2. Latvijas Universitāte (Läti)
3. Tartu Ülikool (Eesti)
4. Tartu Kutsehariduskeskus (Eesti)
5. Högskolanpå Åland (Soome)

Projektis osalevad: Egle Säre, Krista Kõrgesaar

Projekti koduleht: www.sufi.fi

Image
Logo

Lõppenud projektid

Mobiilsusakna loomine õppekavadesse, õppijate julgustamine õpirändesse ja välispraktikale – need on päevakajalised märksõnad nii ülikoolis kui kutseõppeasutustes. Paraku on just õpetajate, sh kutseõpetajaks õppijate välismobiilsus tagasihoidlik. Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi kutseõpetajate õppekava õppejõud koostöös Tartu Kutsehariduskeskuse ja viie Euroopa partneriga osalevad Erasmus+ strateegilise koostöö projektis MOBVET (Mobility For Vocational Education and Training). Projekti käigus selgitame välja need barjäärid ja komistuskivid, mis on takistuseks õpirändele ja väliskogemusest õppimisele. Sellele teadmisele tuginedes loome e-õpi¬objekti, mis pakub praktilist tuge õpirände eel, ajal ja järel. Paindlikku ja interaktiivset keskkonda saavad kasutada nii kutsekoolid kui ülikoolid rahvusvahelise mobiilsuse jõustamiseks.

Projektis teevad kaasa kutseõpetaja õppekava programmijuht Karmen Trasberg, Tartu Ülikooli grandikeskuse välisrahastuse koordinaator Egle Rummel da Costa, kutsedidaktika õppejõud ja Tartu Kutsehariduskeskuse kutseõpetaja Diana Eller ning kutseõpetaja Ismail Mirzojev.

Projekti kestus: 2018-2020.
Projekti koduleht: https://mobvet.ut.ee

Image
Erasmus+ logo

Nordplusi projekt, mille raames viiakse läbi 5 EAP kursus õpetajakoolituse üliõpilastele sotsiaalse õigluse ja mitmekesisuse teemal. Kursus toimub kahenädalase õppetsüklina Läti Ülikoolis ja Uppsala Ülikoolis. Haridusteaduste instituudist osaleb projektis õppejõuna Karmen Trasberg ning neli üliõpilast klassiõpetaja ja põhikooli mitme aine õpetaja õppekavalt.

Projekti kestus: 2017-2018.
Lisateave: http://edu.uu.se/nordplus/intensive-courses

Juht: Hasso Kukemelk
Piret Luik, Krista Uibu, Merle Taimalu
Projekti kestus: 2016-2018

Käsiraamat eesti keeles / Handbook in English

Juht: Äli Leijen, Marvi Remmik
Merle Taimalu, Piret Luik, Liina Lepp
Projekti kestus: 2016-2018 

Koolituskontseptsiooni väljatöötamine, koolituste läbiviimine koolimeeskondadele, õppematerjali loomine.
Varjupaiga-, rände- ja integratsiooni fond AMIF ja EV Siseministeerium
Heiki Krips, Karmen Trasberg, Jüri Ginter
Projekti kestus: 2016-2018

Strategic partnerships for school education PROJECT supporting teachers for developing intra-personal competencies and character education at school
(ARETE CATALYST) 2017-1-LV01-KA201-035435
Projekti eesmärgiks oli toetada õpetajaid õpilaste isikuomaduste arendamisel koolis. Üheks alaeesmärgiks oli kaardistada õpetajate võimalikud praktilised kogemused ja väärtuskasvatuse taust kolmes riigis ja luua innovatiivne koolitusprogramm tegevõpetajatele õpilaste toetamiseks isiksuseomaduste arendamisel  väärtuskasvatuse kaudu.

Projektis tegid kaasa kolm riiki: Läti, Hispaania ja Eesti, igast riigist ülikool ja üldhariduskool. Eesti poolseks juhiks oli Tartu Ülikoolist vastutavaks isikuks Egle Säre.

Projekti kestus: 2017-2019

Nordplusi jätkuprojekt, mille raames viiakse läbi 5 EAP kursus õpetajakoolituse üliõpilastele sotsiaalse õigluse, kaasava hariduse ja mitmekesisuse teemal. Kursus toimub 6-nädalase õppetsüklina, millest osa toimub Kaunase Vytautas Magnuse Ülikoolis ja Helsingi Ülikoolis. Haridusteaduste instituudist osaleb projektis õppejõuna Karmen Trasberg ning viis üliõpilast klassiõpetaja ja põhikooli mitme aine õpetaja õppekavalt.

Projekti kestus: 2018-2019
Lisateave: http://edu.uu.se/nordplus/intensive-courses

PPMI uurimisprojekt õpetajate ettevalmistamise headest praktikatest Euroopas, eriti keskendudes  mitmekesisusega arvestamisele.

Juht: Karmen Trasberg
Projekti kestus: 2016-2017

Uuring Eesti erinevates haridusasutustes.
Tellija: Justiitsministeerium. 
Hasso Kukemelk
Projekti kestus: 2016–2017

Projekti koduleht: http://sonette.org/

Projekti eesmärk on läbi avatud sotsiaalmeedia luua õpperühmi, kes läbi õppimise teeks uurimusi kursuse teemal ning uurida nende õpperühmade toimimist. Lifelong Learning Programme

Juht: Piret Luik
Merle Taimalu, Hasso Kukemelk, Liina Lepp
Projekti kestus: 2012–2016

The purpose of the LoiMoco project is to explore, share and co-create more systemic and yet informaal models for building vocational teachers’ competencies for work and at work. Nordplus (Soome, Norra, Eesti).

Juht: Piret Luik
Merle Taimalu, Hasso Kukemelk, Mari Karm
Projekti kestus: 2015-2016

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!