4. novembril esitleti Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudis värskelt avaldatud õpikut „Kaasav haridus“. Esimene teemat põhjalikult käsitlev eestikeelne õpik on mõeldud eelkõige õpetajakoolituse esma- ja täiendusõppijatele.
Raamatu eesmärk on aidata mõista kaasava hariduse olemust ja olulisust ning toetada selle praktilist rakendamist ja õppeasutuste meeskondade professionaalset arengut.
Üheksast peatükist koosneva õpiku alguses tutvustatakse kaasava hariduse mõistet, selle ajaloolist kujunemist ja rakendamise võimalusi. Järgmistes peatükkides pööratakse tähelepanu kaasavale hariduskorraldusele rühmas või klassis, kirjeldatakse õppimise aluseid ja antakse näpunäiteid selle kohta, kuidas toetada õpiraskustega õppijaid ja lapse sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arengut.
Samuti selgitatakse õpikus õpetaja ja lapsevanemate koostöö ning õpetaja professionaalse arengu teemasid, keskendudes õpetaja tegevusvõimekusele ja refleksioonile. Viimases peatükis võetakse luubi alla õppimise ja õpetamise uurimise põhimõtted ning levinumad meetodid, eeskätt tegevusuuringu metoodika. Õpiku koostajad loodavad, et õppematerjal toetab eri taustaga inimeste õpet ning targema ja hoolivama ühiskonna kujundamist.
Mitu õpiku peatükki valmis koostöös Tallinna Ülikooli kaasava hariduse töörühma liikmetega, kes lisaks TÜ kolleegidele olid ühtlasi ka õpiku retsensendid. Õpiku andis välja Tartu Ülikooli kirjastus. Peatükkide autorid on Kati Aus, Lii Kaudne, Tiina Kivirand, Äli Leijen, Pille Nelis, Kaja Pastarus, Margus Pedaste, Katrin Poom-Valickis, Gerli Silm, Carolina Šuman ja Ada Urm.
Õpikut saab soetada Tartu Ülikooli kirjastusest ja sellega on võimalik tutvuda ülikooli DSpace’is.