Individuaalse arenduskava rakendamine lasteaias. Tugispetsialisti roll

Maht: 52 akadeemilist tundi (32 tundi auditoorset, 20 tundi iseseisvat tööd), 2 EAP
Sihtrühm:     
1. Lasteaiaealiste lastega (lasteaias) töötavad kvalifikatsiooninõuetele vastavad eripedagoogid ja logopeedid.
Eripedagoogi kvalifikatsiooninõuded on eripedagoogika (või eripedagoog-nõustaja, eripedagoog-logopeed) magistriharidus (või sellega võrdsustatud 5a bakalaureuseharidus) või eripedagoogi kutse.
Logopeedi kvalifikatsiooninõuded on logopeedia (või logopeed-eripedagoog) magistriharidus (või sellega võrdustatud 5a bakalaureuseharidus) või logopeedi kutse.
2. Teised lasteaialastega töötavad tugispetsialistid, kellel on kvalifikatsiooninõuded täidetud.

Koolituse toimumise kuupäevad: 27.-28.09;  31.10;  01.11;  30.11 (Zoom)2024 a.
Toimumiskoht: Jakobi 5, Tartu. Ühel õppepäeval toimub koolitus veebikeskkonnas Zoom.

Koolituse eesmärk: Täpsustada ja süvendada tugispetsialistide teadmisi ja oskusi individuaalsete arenduskavade (IAK) rakendamise osas; toetada tugispetsialistide valmisolekut osaleda lasteaia meeskonnatöös ning nõustada kolleege individuaalse arenduskava koostamisel ja rakendamisel.

Koolituse sisu:  
IAK koostamine
Lapse õigus haridusele, lastevanemate ja lasteaia kohustused
Erivajadustega laps ja tugimeetmed lasteaias. Planeeritavad muutused õigusaktides alates 2025. aastast
Tugispetsialistide kutsekompetentsid seoses IAK-ga: hindamine, õpetamine, nõustamine. Üldoskuste valdkonnad
IAK koostamise põhimõtted
IAK rakendamise protsess õppeaasta lõikes (IAK seosed rühma õppekava ja tugispetsialisti töökavaga, HEVKO roll)
Meeskonnatöö seoses IAK-ga: hoiakud, liikmed, ülesanded, koostöö. Tugispetsialisti roll

Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- teab, miks, millal ja kellele on vaja lasteaias koostada IAK;
- tunneb peamisi IAK-ga seotud õigusakte ja oskab IAK koostamisel järgida kutse-eetika nõudeid;
- oskab oma erialast lähtudes analüüsida lapse arengutaset ja toimetulekut ning välja tuua, millistes valdkondades ja milliseid kohandusi on lapsele vaja teha;
- analüüsib oma senist praktikat lasteaias seoses IAK-ga ning toob välja arengukohad;
- teadvustab iseenda kui tugispetsialisti ja meeskonna liikme rolli ning ülesandeid IAK rakendamisel lasteaias.

Õpingute alustamise tingimused: Õppekoha saamiseks tuleb koostada lühiülevaade (~2300 tm) tugispetsialisti senistest kokkupuudetest IAK-ga lasteaias ja ootustest koolitusele:
- mitme IAK koostamisel ja rakendamisel on õppija osalenud ja millises rollis;
- millised on olnud peamised raskused (tähelepanekud, õnnestumised);
- millised on õppija isiklikud arenguvajadused ja/või -eesmärgid seoses IAK-de rakendamisega.

Lõpetamise tingimused: Osalemine õppes vähemalt neljal õppepäeval ja iseseisvate tööde (3) arvestuslik sooritamine.

Õppejõud-koolitajad: Maili Karindi, Pille Häidkind

Väljastatav dokument: Tartu Ülikooli täiendusõppe tunnistus

Täiendusõpe toimub ESF+ tegevuse  “Haridus- ja noortevaldkonna töötajate esma- ja täiendusõpe ning järelkasv” raames ning on osalejatele õppeteenustasuta.

REGISTREERI KOOLITUSELE SIIN

Image
Kaasrahastanud Euroopa Liit
Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!