Ingrid Koni: hea õpetamine tähendab südamega töötamist, õppijaga arvestamist

Haridusteaduste instituudi pedagoogika assistent Ingrid Koni valiti Tartu ülikooli õppekomisjoni otsusel üheks 2017 aasta hea õpetamise grandi saajaks.

Ingridi jaoks tähendab hea õpetamine õppijatega arvestamist, nende kaasamist õppeprotsessi ja nendega dialoogis olemist. “Oma õppetöös eelistan kasutada meetodeid, mis suunavad õppijaid mõtlema ja ennast analüüsima. Võtan aega soodsa õpikeskkonna ja atmosfääri loomiseks, sest sõbralikkus, turvalisus ja üksteise mõistmine on minu jaoks olulised eduka õpetamise eeldused. Seda on ka minu õppijad tagasisides välja toonud,” märkis Ingrid. Grandi saamine annab Ingridile kinnitust, et on õigel teel. Ta teeb oma tööd südamega ja usub, et tänu grandile avanevad ka uued võimalused enesearenguks.

Lisaks Ingrid Konile saavad hea õpetamise grandi toel alustada oma õpetamise teaduslikku uurimist Marge Konsa, Katrin Koorits ja Antonina Kostina humanitaarteaduste ja kunstide valdkonnast; Gaabriel Tavits, Tatjana Koor sotsiaalteaduste valdkonnast; Aave Hannus, Kai Part ja Ere Uibu meditsiiniteaduste valdkonnast; Siiri Velling, Johann Langemets ja Tõnu Oja loodus- ja täppisteaduste valdkonnast.

Hea õpetamise grandile kandideeriti Tartu Ülikoolis juba kolmandat korda. Nii 2015. kui ka 2016. aastal sai toetuse 3 õppejõudu igast valdkonnast. Hea õpetamise grant on toetusraha õppejõule oma õpetamispraktika tulemuslikkuse süsteemseks uurimiseks ning oma kogemuste laiemaks tutvustamiseks (nn scholarship of teaching and learning). 
 
Kõik 36 grandisaajat kohtuvad 29.-30. juunil suvekoolis. Oma õpetamise arendamisest ja uurimisest saab rohkem kuulda 23.-25. jaanuarini 2018 konverentsil “Teaching for learning – the university perspective”.