Kinnitati uued õpetajakoolituse magistriõppekavad

Tartu ülikooli senat kinnitas 28. oktoobri istungil   kaheksa uue või oluliselt muudetud magistriõppekava hulgas „Haridusinnovatsiooni“, „Haridustehnoloogia“ ja „Õpetajahariduse“ õppekavad.

 

Haridusinnovatsiooni magistriõppekava on kaheaastane 120 EAP nominaalmahuga õppekava, mis on loodud kolme senise magistriõppekava – “Hariduskorraldus”, “Koolieelse lasteasutuse pedagoog” ning “Kasvatusteadused” – asemele. Igast algsest õppekavast on võetud kaasa senine parim kogemus, mis on sisse lõimitud uude, nüüdisaegse õpikäsituse põhimõtetel disainitud, sisusse ja vormi. Õppekava eesmärgiks on luua võimalused professionaalseks arenguks neile, kes ise loovad ning arendavad teadus- ja innovatsioonipõhist õpikeskkonda. Õppekava läbimine õppimise ja õpetamise suunal võimaldab täiendavalt laiapõhjalist spetsialiseerimist haridusprotsesside juhtimise valdkonnas, õppekava läbimine haridusasutuse juhtimise suunal võimaldab täiendavalt spetsialiseerimist haridusasutuste või -võrgustike juhtimisele vastavalt tööturu vajadustele. Õppima pääsemine on võimalik reaalsete uurimis- ja/või arendusprojektide põhjal, mida on uudse lähenemisena võimalik läbi viia ka meeskonnapõhiselt.

 

Haridustehnoloogia magistriõppekava on üheaastane 60 EAP nominaalmahuga rahvusvahelisele sihtrühmale suunatud inglisekeelne õppekava. Selle eesmärgiks on luua võimalused professionaalseks arenguks õpetamisülesandeid täitvatele töötajatele, kes soovivad oma töös haridustehnoloogilisi lahendusi kasutada senisest tõhusamalt eesmärkide saavutamiseks. Valdavalt e-õppele üles ehitatud õppekava võimaldab õppima asuda tööülesannetega hõivatud inimestel sõltumata sellest, kas nad töötavad Eestis või väljaspool Eestit. Õppekorralduse eripäraks on ka magistritöö tegemine väikerühmades. Seeläbi omandatakse koostööoskused ja luuakse võrgustik õppekava lõpetamise järgseks koostööks erinevatest riikidest pärit vilistlaste vahel.

 

Õpetajahariduse magistriõppekava on pooleteiseaastane 80 EAP nominaalmahuga õppekava, mis valmistab ette nüüdisaegse õpikäsituse põhimõtteid väärtustavaid õpetajaid. Õppekava loob võimalused seostada õpetajatööks vajalikud teoreetilised teadmised praktilise õpetajatööga. Õppekava on paindlik, sessioonid toimuvad pikemate „laagritena“ augustis, oktoobris, veebruaris ja mais. Oluline osakaal on e-õppel, mis võimaldab selle mugavat läbimist töötamise või muude õpingute kõrvalt. Õpetajahariduse õppekaval õpetatakse sotsiaalteaduste, loodus- ja täppisteaduste ning humanitaarteaduste ja kunstide valdkonna koostöös reaal- ja loodusainete ning eesti keele ja kirjanduse õpetajaid.