Õpetajate iseseisva õppimise toetamine eripedagoogiliste pädevuste omandamisel kaasava hariduse rakendamiseks

Maht: 52 tundi (auditoorne töö: 32, iseseisev töö: 20)
Sihtrühm: Eesti Hariduse Infosüsteemi EHIS kantud õpetajad, kes soovivad täiendada eripedagoogilisi teadmisi
Kursuse toimumise kuupäevad ja ajakava: 
18. veebruar 2022 kell 10.00-14.00 veebikeskkonnas Zoom
5. märts 2022 kell 10.00-13.15 veebikeskkonnas Zoom
19. märts 2022 kell 10.00-13.15 veebikeskkonnas Zoom
2. aprill 2022 kell 10.00-13.15 veebikeskkonnas Zoom
16. aprill 2022 kell 10.00-13.15 veebikeskkonnas Zoom
30. aprill 2022 kell 10.00-13.15 veebikeskkonnas Zoom
14. mai 2022 kell 10.00-13.15 veebikeskkonnas Zoom
28. mai 2022 kell 10.00-13.15 veebikeskkonnas Zoom
Toimumiskoht: Koolitus toimub veebikeskkonnas Zoom.

Kursuse eesmärk: Õppekava toetab õpetajate iseseisvat õppimist, et omandada alusteadmised ja esmased oskused eripedagoogika valdkonnas ning olla valmis kaasama oma rühma või klassi kergemate erivajadustega õppijaid.

Koolituse läbinu:
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- oskab iseseisvalt õppida eripedagoogika teemalise õppekirjanduse toel;
- omab ülevaadet eripedagoogika põhimõistetest; kutse-eetikast, erivajadustega laste arendamise ja õpetamise korraldusest Eestis;
- omab erivajaduste mõistmiseks vajalikke teadmisi anatoomiast, füsioloogiast ja neuroloogiast;
- tunneb erivajadustega laste psüühika ja kõne arengu iseärasusi;
- omab alusteadmisi erivajadustega laste õpetamisest koolieelses eas;
- omab alusteadmisi emakeele ja matemaatika õpetamise erimetoodikast.

Koolituse teemad:
Eakohase ja mitteeakohase psüühilise arengu erinevused
Erivajaduste bioloogiline olemus
Erivajadustega lapse toetamine enne kooliiga
Eesti keele õpetamise erimetoodika
Erivajadustega õppijatele jõukohase õppe kavandamine
Sekkumise ja kaasamise korraldus Eestis
Kõnetegevuse psühholoogiline olemus
Matemaatika õpetamise erimetoodika
Eetika küsimused

Nõuded lõpetamiseks: Kursuse edukaks lõpetamiseks on vajalik osalemine õppetöös (vähemalt 7-el päeval 8-st), iseseisva töö sooritamine ja õpiväljundite saavutamine.

Õppejõud-koolitajad: Maili Karindi, Merit Hallap, Kaja Pastarus, Kertu Rünkorg, Triin Kivirähk, Eija Sõukand, Kairi Kaljuste
Väljund: Koolituse läbinud ja õppekava täitnud õppijad saavad Tartu Ülikooli (digitaalse) tunnistuse.
Maksumus: Koolituse läbiviimist toetatakse Euroopa Liidu Sotsiaalfondist. Koolitus on sihtrühmas märgitud osalejale tasuta.

Koolituse katkestamisel on täiendusõppe pakkujal õigus nõuda leppetrahvi osaleja maksumuse ulatuses. Koolitusele registreerudes kinnitan, et osalen kursusel täismahus ja olen enda osaluse kooskõlastanud asutuse juhiga.

Autoriõigused koolituse ülesehitusele ja koolitusprogrammile kuuluvad Tartu Ülikoolile. Nende kasutamine Tartu Ülikooli kirjaliku loata on keelatud.

ESF meetme tegevuse "Tänapäevase õpikäsituse rakendamine ning kompetentsikeskuste arendamine Tallinna Ülikoolis ja Tartu Ülikoolis" alategevuse Õpetajate baaskoolitused ja baaskoolitustega seotud arendustegevused rahastusotsuste tingimuste alusel toimub koolitustele registreerumine täienduskoolituse infosüsteemis Juhan.

REGISTREERUN KOOLITUSELE

Tartu Ülikooli haridusteaduste instituut

Aktiivse ainetunni digiamps: liikuma panevaid ülesandeid sotsiaalainete tundidesse

Foto on dekoratiivne

Narva kolledžis tutvustati maakonna õpetajatele keeleõppevõimalusi

*

Erivajadusega õpilase tunni rikastamine aktiivsete tegevustega