Autor:
Sven Paulus

DIGIEFEKTI SÕNUMID ⟩ Õpilaste kodused digipiirangud

Tartu Ülikooli haridusteaduste nooremteadur Marit Puusepp kirjutab Õpetajate Lehes, et Eesti viimaste aastate suurimas digitehnoloogia hariduslikku mõju hinnanud DigiEfekti projektis uurisime lisaks digitehnoloogia kasutamisvõimalustele ka sellele kodudes rakendatud piiranguid. Kodus kehtivate digireeglite ja -piirangute kohta küsisime nii lapsevanematelt kui ka õpilastelt ning saime nende vastuste põhjal üsna laia pildi põhikooliõpilaste digikasutamisele kehtestatud piirangute mitmekesisusest ning ka nende esinemissagedusest. Lisaks piirangutele koorusid vabavastustest välja muud viisid, kuidas vanemad digitehnoloogiat oma lastele vahendavad. 

Vanemlik vahendus (ingl parental mediation) on termin, mida meediauuringutes on kasutatud juba aastakümneid, et kirjeldada võimalusi, kuidas vanemad vahendavad, sh piiravad, laste meediakasutust, ennekõike teleri vaatamist. Tänapäeval räägitakse vanemlikust vahendamisest just digitehnoloogia kasutamise võtmes. Üldjoontes võib vanemlikus vahenduses eristada nelja lähenemisviisi.  

Loe edasi Õpetajate Lehest.

Eesti Haridusteaduste Ajakiri

Eesti Haridusteaduste Ajakirja kutsutakse esitama kaastöid

Soomere doktoritöö

Triinu Soomere kaitseb doktoritööd „Doctoral students’ perspectives on learning about teaching in the higher education context“