Autor:
Pixabay

Kaasava hariduse uuringu jaoks kasutatakse isikuandmeid

Andmete töötlemiseks saadud lubade alusel kasutatakse uuringu „Kaasava hariduse tõhusus üldhariduses 2023“ tarbeks isikuandmeid.

Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi uurimisrühm korraldab professor Äli Leijeni juhtimisel uuringut „Kaasava hariduse tõhusus üldhariduses 2023“. Selle eesmärk on välja selgitada, milline on haridusliku erivajadusega õppijate hulk ja jaotus Eestis, kuidas neid haridussüsteemis toetatakse ning missuguseks kujuneb nende õpitee, tööelu ja toimetulek võrreldes õppijatega, kellel ei ole hariduslikku erivajadust. Uuringu tulemused aitavad mõista, milliseid meetmeid tuleb rakendada, et võimalikult paljud õppijad saaksid teostada oma õigust kvaliteetsele haridusele.

Uuringu eesmärgil töödeldakse isikuandmeid, sh eriliigilisi. Andmetöötlus puudutab andmesubjekte, kes olid alus- või põhihariduse taseme õpilased vahemikus 2015/2016. õppeaastast 2022/2023. õppeaastani. Uuringus kasutatakse Eesti Hariduse Infosüsteemi andmeid, millele lisatakse Statistikaametile edastatud andmed töötamise ja toimetuleku kohta.

Andmete töötlemiseks on olemas Andmekaitse Inspektsiooni luba, Tartu Ülikooli inimuuringute eetika komitee kooskõlastus ning Statistikaameti konfidentsiaalsusnõukogu otsus. Andmetöötluse protseduuride kohta on tehtud andmekaitsealane mõjuhinnang.

Uuringu väljund on teaduslik üldistus, mis ei võimalda ühegi isiku tuvastamist. Uuringut korraldavad teadlased saavad enda käsutusse ainult pseudonüümitud andmed, millele tehakse vajaduse korral statistiline aimatavuse kontroll.

Uuringu tellis Haridus- ja Teadusministeerium ning selle riigihanke viitenumber on 255254.

Jakobi 5 sisehoov

DIGIEFEKTI SÕNUMID ⟩ Õpilaste kodused digipiirangud

Foto on dekoratiivne

Mare Kitsnik: eestikeelsele õppele üleminekut toetav õppevara – kuidas tagada kvaliteet?