Pärast Tartu Ülikooli avaaktust 2. septembril kogunes haridusteaduste instituudi sisehoovi üle paarisaja inimese, neist enamik värsked tudengid. Kõik nad läbisid sel suvel tiheda sõela sisseastumiskatsetel ja said nüüd nautida rebaseks olemise esimest päeva.
Õppeaasta avaüritus kutsus unistama suurelt. Mõnusa sügisepäikese käes pakuti sisehoovis rebastele ja vanematele kursustele ning instituudi töötajaile vaatemängulist ja temaatilist ülesastumist, tutvumisbingot ja orienteerumismängu Jakobi 5 õppehoones ning lisaks rääkisid tudengiseltsid oma tegevusest. Õhkkonna muutsid hubaseks kott-toolid, millel istudes nauditi soolaseid suupisteid ning tihedat kasutamist leidsid ka kohal olnud kolm jäätisemasinat. Samuti sai lasta endast pilti teha ülikooli fotoseina taustal.
Haridusteaduste instituudi juhataja professor Margus Pedaste sõnul saavad tavaliselt erinevate õppekavade esmakursuslased varem õpinguid alustanud üliõpilaste ja paljude õppejõududega kokku alles lõpuaktusel või sellele eelneval banketil. “Nüüdsest lõime selle võimaluse esimesel koolipäeval. Tahame maha võtta akadeemilist pinget, mida ülikooli astumisega kaasnev elumuutus võib kaasa tuua, ja näidata tudengitele, et oleme avatud teekaaslased. Selline kokkusaamine võiks kaasa aidata ka erialadeülesele koostööle, mis on haridusvaldkonnas nii väga vajalik,“ lausus Pedaste.
Pedaste sõnutsi peegeldasid üliõpilased, et ühiselt kooliaasta avamine tekitas neis hea tunde: „Mõnus õhkkond, kus on hea luua uusi tutvusi, ja juba tuntigi end haridusteaduste instituudi kogukonna liikmena.“
Viiendal kursusel klassiõpetajaks õppiva Kaileen Geidiku hinnangul oli avaüritus tõeliselt äge ja kordaläinud sündmus, kus oli tore näha vanu sõpru taaskohtumas ning värskeid tudengeid uusi suhteid loomas. „Tundsin, kuidas tänane päev tekitas ühtsustunnet ja elevust alanud ühise kooliaasta ees. Eelseisvalt õppeaastalt ootan, et oskaksin ja julgeksin järgida seda sädet, mille ülikooliõpingud ning haridusvaldkonnas tegutsemine minusse pannud on. Sealjuures ootan ka seda kevadist hetke, mil magistritöö saab esitatud ja kursusekaaslastega rõõmsalt teineteisele õnne soovime,” ütles Geidik.
Aga miks otsustas Geidik valida klassiõpetaja eriala? „Unistasin alati, et tahan enda tööga maailma muuta. Õpetajana näen, et täna muudangi maailma – kui mitte meid ümbritsevat, siis mitmeid väikeseid ja suuremaid maailmu kindlasti.” Haridusvaldkonnaga seotud inimestele soovib ta alanud õppeaastaks meelekindlust seista selle eest, mida keegi peab oluliseks ning oskust leida enda ümber neid, kellega koos ühise eesmärgi suunas liikuda. “Koos jõuame kaugemale ja jaksame igal juhul rohkem,” julgustas Geidik.
Eripedagoogika ja logopeedia magistrantuuris alustanud Teele Kanarbiku sõnul oli suur rõõm näha, et avaüritusele kogunes nii palju tudengeid. „Kava oli meeleolukas ning andis võimaluse uute inimestega tutvumiseks ja suhtlemiseks,“ ütles Kanarbik. Ta soovib uueks õppeaastaks kõikidele haridusvaldkonnaga seotud inimestele palju külma närvi ja jaksu. „Lisaks soovin, et inimesed ei unustaks kogu selle kiire tempo juures ära iseennast ning seda, mis neid oma valdkonna juures kõige rohkem kõnetab. Loodan, et meie kõigi uus õppeaasta on täis naeru ning positiivsust,“ lausus Kanarbik.
Mida uut on veel septembrikuus? Äsja alanud 2024/2025. õppeaasta läheb Pedaste sõnul ajalukku ilmselt sellega, et instituudis asub tööle ülikooli esimene tööheaolu peaspetsialist, kes aitab süsteemselt suurendada kõigi töötajate heaolu, ent läbi selle jõuab positiivne mõju ka kõigi üliõpilaste ja partneriteni väljaspool ülikooli.
Haridusteaduste instituudi sisseastumiskonkursil oli tänavu populaarseim eriala koolieelse lasteasutuse õpetaja sessioonõpe: ühe õppekohale esitati 7,1 avaldust. Eripedagoogika ja logopeedia bakalaureuse- ja magistriõppes oli konkurss 5,3 avaldust õppekohale. Nende tulemustega tagas haridusteaduste instituut endale koha kogu Tartu Ülikooli vastuvõtukonkurssi puudutavas esiviisikus ja uute tudengite koguarv moodustab ca 9 protsenti kõigist TÜ värsketest tudengitest.
Vaata avaürituse fotogaleriid instituudi FB lehel.