Autor:
erakogu

Tartu Ülikooli ja Tallinna Ülikooli algõpetuse doktorandid kogunesid Pühajärvele kevadkooli

26.–28. aprillil toimub Tartu Ülikooli ja Tallinna Ülikooli algõpetuse valdkonna doktorantide järjekordne ühine kevadkool Pühajärvel. Seda juhivad algõpetuse professorid Krista Uibu TÜst ja Inge Timoštšuk TLÜst.


Juhendajad peavad kevadkooli eesmärgiks edendada doktorantide teadustööd ja erialast koostöövõrgustikku. Seepärast on ajakava koostatud nii, et rühmaarutelud vahelduvad individuaalkonsultatsioonidega ja süvenemisega akadeemilise kirjutamise protsessi. 

Doktorandid tajuvad sellise õppimise vormi eeliseid mitmel viisil:
„Huvitav on näha metodoloogilisi erinevusi sarnaste probleemide lahendamisel. Näiteks Maarja uurib samuti õpilaste motivatsiooni, aga teise aine kontekstis ja teises teoreetilises raamistikus. Selline äratundmine rikastab ja aitab aru saada, et ühte ainuõiget probleemide lahendamise viisi ei pruugi olla ja see vähendab stressi.“ (Heddi Reinsalu)

„Teisi kuulates läheb silmaring mitmeski mõttes avaramaks, huvitav on kuulda ülikoolide elust ja tööst ning tutvuda samas valdkonnas tegutsevate inimestega teisest ülikoolis. Kevadkooli suur väärtus on ka, et on võimalus intensiivselt oma tööle keskenduda, saada kohest tagasisidet nii juhendajalt kui teistelt asjatundjatelt ning liikuda oma tööga heas tempos edasi.“ (Kaidi Nurmik)

„Silmaringile lisaks areneb erialane võrgustik ja julgus oma teemast rääkida." (Külli Hiiemäe-Metsar)

„Minul on kaks juhendajat – üks TÜst ja teine TLÜst. See näitab, et toimub loomulik infovahetus ja koostöö. Sama valdkonna inimesed jagavad samu taustateadmisi ja nii ei lähe arutelud liiga üldiseks ning eriala asjades pole pikka selgitamist vaja.“ (Maiki Vanahans)

„Samast erialasest taustast tulenevad sarnased arusaamad ning eesmärgid aitavad kaasa turvalise õhkkonna tekkimisele. Vastutuse tajumine klassiõpetaja õppe edendamise eest aitab kaasa ka doktoritööle pühendumisele. Lisaks usun, et mul on edaspidi võimalus pöörduda nende inimeste poole, kes kevadkoolis on osalenud, ka muudes erialastes küsimustes.“ (Aigi Kikkas)

„Erialase võrgustiku laienemine on oluline. Inimeste parem tundmine teeb suhtlemise kiiremaks ja ladusamaks ning tulemuslikumaks.“ (Maarja Sõrmus)Ka doktorantide juhendajatel on hea meel näha, et doktorantide jaoks on kevadkool mitmel moel kasulik. Lisaks toovad nad olulise väärtusena esile ühise koostöökultuuri edendamise:  
„On tore näha, et ühes valdkonnas on koostööd võimalik teha nii, et konkurentsitunne seda ei varjuta ning kõigi osalejate tugevusi ning arengukohti aktsepteeritakse.“ (Krista Uibu, Inge Timoštšuk)

Ülevaate koostas Inge Timoštšuk, Tallinna Ülikooli algõpetuse professor.
 

Brigitta Tikku

Õpetajaks õppivat Brigittat pedagoogiameti katsumused ei heiduta

Doktorantuur

Registreeru karjäärikonverentsile „Doktorikraadiga uutesse kõrgustesse!“